Hur vi Mördar Yrkesförare Genom Pengar

Då jag funnit mig själv i sitsen av att ha ett jättedåligt studiebidrag, som knappt räcker till mat och hyra samt ingenting under sommarmånaderna, har jag tvingats att finna mig själv ett arbete – som jag kan ha lite vid sidan om. Taxiförare var det yrket som jag såg kunde vara lösningen till mina problem.

När jag således började studera för de testerna alla blivande taxiförare krävs tentera, fann jag mycket intressant statistik. Det rörde sig om nollvisionen. De orsakerna som gjorde att nollvisionen fortfarande bara är en vision rabblades upp. En av dessa orsaker var trötthet.

Följande går att läsa i min studiebok: ”Sömnigheten leder till att olycksrisken i många yrken fördubblas. Hos yrkesförare och liknande grupper ökar olycksrisken med 15 – 20 gånger.

[…]

Trötthet torde vara orsak i 40 % av fallen när det gäller dödsolyckor på motorväg.”

Detta är extrema siffror. Speciellt det faktum att olycksrisken ökar med 15 – 20 gånger hos yrkesförare, i vilken då taxiförare ingår, är väldigt högt. Så naturligtvis frågade jag mig själv då – men varför i helvete förbjuder vi inte taxiförare från att köra på natten om vi då vill implementera nollvisionen? Det är ju skitfarligt både för dem och men också för de olyckliga satar som råkar komma i närheten, då en taxiförare ofrivilligt beslutar sig för att sova i ungefär 110 km/h på en motorväg. Sova bör man göra i sängen och inte då man kör bil – det sa en vis man – var det kanske Jesus? Jag minns inte riktigt, men det är ju självklart. När du kör bil behöver du faktiskt vara vaken och det är ju precis vad siffrorna visar. Men varför tillåts då taxiförare köra bil fast de är jättetrötta?

Jo, jag ska säga dig varför, kan du gissa? Vet du vad svaret är? Det är någonting du har kontakt med varje dag, någonting som du kämpar att skrapa ihop varje månad, någonting som avgör om du har mat på bordet eller inte – kan du gissa?

Naturligtvis! Pengar!

För pengar offrar sig våra taxiförare. De kastar sig våghalsigt in i dödsfara eftersom utan pengar är de helt säkert döda! Och våra politiker, som fantiserar om en nollvision, de fattar ju tyvärr ingenting. De förstår inte att om människor är tvingade på grund av överlevnad, det pressande kravet att tjäna pengar till mat och hyra varje månad – ja, då kommer de också ges sig ut och köra taxibil, lastbil eller vad de nu behöver köra för att tjäna pengar, även om de är jättetrötta — därför kommer risken för att de hamnar i en olycka naturligtvis att öka enormt.

Så, är då våra politiker mördare? Mördar vi våra medmänniskor genom att tvinga dem ut i trafiken för att tjäna pengar till sitt levebröd? Ja – naturligtvis gör vi det. På grund av att vi kollektivt accepterar ett system som grundar sig på tävlan och på en princip om att ha och inte ha, så pressar vi människor att offra sina liv för att kunna överleva. Brutalt – rått och oförsvarligt. Det är ju själva vårt pengasystem, och dess morbida och satanistiska natur, som är orsaken till att folk kompromissar sitt fysiska välmående för en liten slant varje månad — utan den slanten är de körda.

Och det är ju självklart inte bara taxiförare som har ett jobb som är farligt. Nej, nej, det finns miljontals jobb i vår värld som markant ökar risken för att en människa dör – ett jobb som ingen vill göra – men som människor tvingas göra eftersom att pengar är ett krav för din fortsatta överlevnad. Helt jävla sinnesjukt.

Jag vill ju självklart inte vara en mördare, och du som läser detta, kanske du vill det, jag vet inte – om du vill ha kvar vårt nuvarande pengasystem – ja, då vill du vara en mördare trots allt. Om du istället, som jag, är trött på ett system där moral och princip sedan länge har dött i en frontalkrock, undersök jämlikt med pengar för alla – eller EQUAL MONEY som det heter. En lösning för alla människor, så att vi kan avskaffa farliga jobb och faktiskt införliva nollvisionen. Äntligen ett slut på slaveriet! Början på ett liv däri människor själva kan välja vad de ska göra med sin tid! Det är framtiden – bli en del av framtiden!

Fakta taget från: Svenska Taxiförarförbundet, Taxiförarlegitimation – en självstudiekurs, 2010:1

Advertisements