Dag 14: Beroenden

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att projicera mig själv på min partner såsom att inte vara disciplinerad, och ge mig själv hän till beroenden, och handlingsmönster som inte stöttar mig

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte stoppa mig själv när jag ser att jag går in i ett handlingsmönster av beroende, och begär – där jag agerar för att ge mig själv en kick och en positiv upplevelse, och där jag agerar för att få mig själv att känna mig bättre – positiv och såsom att ha en kick

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att missbruka min kropp genom att medverka i beroenden, såsom att röka, såsom att sova för mycket, och såsom att ge all min tid åt nöje, såsom att titta på film och tv-serier

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att glömma bort mig själv som självärlighet här i varje ögonblick, och istället ge mig hän till upplevelser, och beroenden, däri jag känner att jag kan få en kick, och en positiv upplevelse, istället för att jag lever här självdirigerad i varje ögonblick, fokuserad och bestämd, och i förståelse om vad som är bäst för mig

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att projicera på min partner min tendens av att ge mig själv hän till energier, och upplevelser i mitt sinne, varigenom jag ger en hel dag åt att endast gå ner mig själv i nöje, och äta sådana saker som jag vet inte är stöttande för min kropp, endast därför att jag känner för det, och därför att jag är beroende av att få en positiv kick

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att vara ärlig mot mig själv när jag går in och när jag tillåter och accepterar mig själv att ge mig själv hän till ett beroende, och till en drog – och istället för att ge mig själv hän, stoppa mig själv, och återta min makt här – återta mig själv här såsom en människa kapabel att välja vilka sorters handlingar jag vill medverka i eller inte

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att projicera på min partner hur jag missbrukar mig själv såsom min kropp genom att sova för mycket, genom att inte disciplinera mig själv och göra de sakerna som jag ser att jag behöver göra – och tänka att det jag ser är min partner, istället för att inse och förstå att det jag ser och upplever i förhållande till min partner handlar om mig

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att ge mig själv hän till beroenden, och bli en slav till beroenden, och rättfärdiga detta inom mig genom att tänka att jag trots allt inte är beroende

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att ge mig själv hän till beroenden och upplevelser, att ge mig själv hän till sådana saker som känns bra, istället för att titta på huruvida vad jag väljer att göra är sunt förnuft eller inte, och därför ta beslut utifrån vad som stöttar mig, istället för vad som känns bra, eller smakar bra, eller jag får en positiv känsla och upplevelse ifrån

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte stoppa mig själv såsom beroende, och såsom självmissbruk, varigenom jag inte tillåter och accepterar mig själv att ge mig själv hän till mina beroenden, och ge efter – men där jag istället står upp och lever självdirigerat här i varje ögonblick, i varje ögonblick då ett beroende kommer upp inom mig, att jag andas igenom detta beroende

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att bli beroende till att slappna av, till att inte göra någonting, till att inte behöva agera, och medverka, och vara en del av denna fysiska verklighet – istället för att jag står upp och driver mig själv, tvingar mig själv att ändra på mig själv såsom jag tillåtit och accepterat mig själv att existera och leva fram tills nu

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att ge hän till sådana saker som jag känner och upplever såsom positiva, och uppfyllande, och tänka att därför att jag upplever dessa saker positiva, måste de därför vara bra för mig – istället för att inse, se och förstå att så inte är fallet, eftersom jag inte tar min fysiska kropp i beaktande, och eftersom jag inte tar mig själv, och min verklighet i beaktande, utan enbart agerar utifrån hur jag känner mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att agera utifrån hur jag känner mig själv, utifrån hur jag upplever mig själv, utifrån vad jag tänker, och utifrån hur jag vill känna mig

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att kompromissa mina studier, och ge efter till en upplevelse av motstånd, genom att tänka att jag hellre vill göra någonting jag tycker om, istället för att inse, se och förstå att jag skapar mig själv i varje ögonblick, och jag skapar vad jag ska tycka om, och vad jag inte ska tycka om, jag väljer – och således väljer jag att tycka om mina studier, att tycka om att driva mig själv igenom mina motstånd, och driva mig själv förbi mina svagheter

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att vara ärlig mot mig själv och se när jag ger efter till beroenden, såsom beroendet av att vara lat, beroendet av att sova, beroendet av att fly undan mitt ansvar, beroendet av att inte behöva vara med, beroendet av att röka, beroendet av att dricka kaffe, beroendet av att titta på film – jag inser och är ärlig mot mig själv när jag förstår att jag ger efter, och i de ögonblicken stoppar jag mig själv, och ändrar på mig själv

Jag hänger mig själv till att inte längre vara kontrollerad av beroenden

Jag hänger mig själv till att inte längre ta beslut utifrån vad som känns bra, positivt, härligt, och istället tar jag beslut utifrån vad som är sunt förnuft, utifrån vad som är bäst för mig och därför bäst för alla andra

Jag hänger mig själv till att leva mogenhet, och vara en förälder för mig själv, och ta hand om mig själv, genom att se vad det är jag gör, och hur jag lever, och utifrån detta dirigera mig själv till att leva och handla endast på sådana sätt som stöttar mig, och som är bra för mig

Jag hänger mig själv till att inte längre vara en slav åt beroenden

Jag hänger mig själv åt att driva mig själv igenom mina beroenden, och mina upplevelser, och mitt motstånd mot att inte längre kunna mig själv hän till mina beroenden – och jag står upp här såsom ett exempel på att leva självdirigerat, och självstyrt

