Dag 30: Hur Jag Lever Trötthet

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att definiera mig själv såsom trött på morgonen, och definiera morgonen såsom ”en jobbig stund” – ”en jobbig tid” – i tron att det faktum att det är morgon med automatik betyder att jag är trött, istället för att se, inse och förstå att jag har definierat och skapat min upplevelse av mig själv på morgonen såsom att vara trött – och att upplevelsen rent faktiskt inte är riktig

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att känna, och uppleva motstånd när jag går upp på morgonen, istället för att se, inse, och förstå att detta motstånd jag upplever är inte riktigt, och det är möjligt för mig att genom självförlåtelse, och självkorrigerande uttalanden, samt självkorrigerande leverne transcendera och stoppa denna upplevelse av mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att definiera morgonen såsom en kamp, och såsom någonting som är ansträngande, och jobbigt – genom att se på hur mina föräldrar upplevde morgonen, och såsom mina vänner har beskrivit sin upplevelse av morgonen till mig, varigenom jag skapat idén att på morgonen måste jag vara trött, eftersom det tydligen är någonting jobbigt att gå upp och möta dagens utmaningar, istället för att se, inse och förstå att det behöver inte vara så – utan det är jag som skapat den upplevelsen av och som mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte när jag upplever mig själv trött, och jag känner ett motstånd mot att vara vaken på morgonen, att då sätta mig ner och applicera självförlåtelse på min upplevelse av mig själv, i insikten och förståelsen att det jag upplever som mig själv, är faktiskt inte riktigt, utan enbart någonting jag skapat genom att tänka, genom att känna, och genom att leva såsom energi istället för att stå och leva här såsom en fysisk varelse i varje ögonblick

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att ge upplevelsen inom mig själv, såsom känslan av att det är jobbigt att vakna på morgonen, uppmärksamhet – och således skapa mig själv på morgonen såsom att känna mig ansträngd, och såsom att känna det som att det är någonting jobbigt, och ansträngande att gå upp på morgonen – istället för att se, inse och förstå att denna upplevelse av mig själv, och denna känsla av och som mig själv är faktiskt inte riktig, utan existerar enbart såsom en skapelse i mitt sinne

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att använda denna trötthet, och känslan av att det är jobbigt att gå upp på morgonen, såsom en metod att sabotera mig själv, såsom en metod att manipulera mig själv att inte effektivt ta ansvar i min verklighet och leva de punkter jag satt för mig själv i verkligheten effektivt och i varje andetag

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tro att jag måste skapa en känsla inom mig själv av att vara pigg för att kunna transcendera min upplevelse av mig själv såsom att vara trött, istället för att se, inse och förstå, att upplevelsen av att vara pigg, är en polaritet till upplevelsen av att vara trött – och att lösningen således inte är att skapa mig själv utifrån en utgångspunkt av energi, utan istället manifestera och etablera mig själv här – såsom ett utryck av och som här – en och jämlik

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att definiera natten, och morgonen såsom timmar på dygnet då det är jobbigt att vara vaken, genom att skapa idén och tanken inom mig själv av att jag är gjord att vara vaken på dagen, och att jag inte kan vara vaken på natten, eller kan uppleva mig själv här, såsom stabil, och såsom närvarande, och inte trött, och inte seg – oavsett om det är natt eller dag

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att skapa idén och upplevelsen inom mig själv av att det är jobbigt att gå upp på morgonen, och tänka när jag går och lägger mig själv på kvällen, att jag inte vill gå upp på morgonen, utan att jag istället vill fly från min upplevelse av mig själv på morgonen, istället för att se, inse och förstå att denna upplevelse av mig själv såsom att känna motstånd mot att gå upp inte är riktig, och att jag således inte behöver uppleva ett motstånd mot att gå upp, och jag behöver inte uppleva det som om det är någonting jobbigt att ta mig själv upp ur sängen

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att vakna, och somna här, en och jämlik – och stå en och jämlik när jag går och lägger mig, och när jag vaknar på morgonen, genom att inse, se och förstå – att det som får mig att uppleva mig själv annorlunda på morgonen jämfört med kvällen, är att jag tillåter och accepterar mig själv att medverka i tankar, upplevelser och känslor i mitt huvud, istället för att leva effektivt här i varje ögonblick genom att andas, genom att röra mig själv här såsom min fysiska kropp och genom att sluta tänka

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte sluta tänka på morgonen, och inse, se och förstå att jag behöver inte ha en upplevelse inom mig när jag vaknar

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att känna ångest, och rädsla mot att släppa min idé av mig själv såsom trött på morgonen, i rädslan och ångesten att jag då inte kommer kunna definiera mig själv, och skapa en sorts tidsuppfattning inom mig själv, eller relatera till min verklighet, för jag kommer att känna mig likadan hela tiden – istället för att se, inse och förstå att denna rädslan är helt absurd, och att det kommer vara enkelt att se var jag är i min verklighet, eftersom jag bara kan kolla på en klocka för att se vad tiden är

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att ogilla att gå och lägga mig, för jag tänker när jag går och lägger mig att jag måste gå upp igen på morgonen, istället för att se, inse och förstå att den upplevelsen jag har mot att gå upp på morgonen är onödig, och jag kan helt enkelt stoppa den, genom att vara här i varje andetag, och vakna upp i ett andetag, och stå här såsom min mänskliga fysiska kropp direkt när jag vaknar

Jag åtar mig själv att när jag vaknar, att ta ett djupt andetag, och att känna min kropp här, och att gå upp ur min säng, och inte tillåta och acceptera mig själv att gå in i en upplevelse av trötthet, eller börja tänka att jag är trött – och om jag märker, och ser att jag gör detta – att jag då stoppar mig själv, för mig själv tillbaka hit till andetaget – och applicerar förlåtelse på alla punkter

Jag åtar mig själv att transcendera denna idén inom mig själv om att det är jobbigt och svårt att gå upp på morgonen, och jag ser, inser och förstår att det inte är jobbigt, eller svårt att gå upp på morgonen, utan att det är så som jag har skapat mig själv genom att tänka och definiera mig själv på morgonen såsom att vara ansträngd och uttröttad – jag stoppar denna upplevelsen av mig själv

One thought on “Dag 30: Hur Jag Lever Trötthet

  1. Malin

    coolt viktor! jag hade enormt svårt för att ta mig upp under en tid då jag slutade med min medicin. jag fann då en rätt effektiv lösning vilket var att varje gång jag vaknar/alarmet går på – sätta mig upp direkt på sänggaveln, ta ett djupt andetag och säga högt “jag är här”. det var en väldigt bra start på dagen för då hann jag inte ens börja tänka “åh, vad trött jag är” eller dylikt. tack för att du delar med dig! awesome!

    Like

Comments are closed.