Dag 34: Stabilitet

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att definiera stabilitet i separation från mig själv, och definiera stabilitet utifrån vilken position jag har i systemet – såsom hur mycket pengar jag har, hur många vänner jag har, om jag har en familj, såsom om jag har ett hus eller inte – istället för att se, inse och förstå att dessa saker inte är äkta stabilitet, att ha dessa saker gör inte mig stabil – jag kanske känner mig själv stabil – men jag inser och förstår att denna känsla är inte äkta stabilitet, eftersom den kommer försvinna i samma ögonblick som det försvinner från min värld som jag definierat såsom stabilitet – såsom att ha ett hus, ha en familj, och pengar – därför stoppar jag mig själv från att medverka i och skapa mig själv utifrån denna idén om stabilitet, och jag lever istället order stabilitet är som mig själv i varje ögonblick – vari jag inser att äkta stabilitet är när ingenting i min värld styr eller skapar hur jag upplever mig själv – utan jag styr och skapar mig själv i varje ögonblick såsom vad som är bäst för alla

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tro att jag kommer finna stabilitet genom att lyckas i systemet, genom att bli erkänd och definierad av andra såsom att vara lyckad, och framgångsrik – och skapa denna idé inom mig själv genom att titta på människor som har mycket pengar i denna världen, och tänka att de måste känna sig själva stabila – istället för att se, inse och förstå att framgång inte kommer ge mig stabilitet – eftersom framgång är någonting som oundvikligen kommer försvinna, och då står jag utan det som gav mig stabilitet – och därför måste den stabiliteten vara en illusion – därför stoppar jag mig själv från att definiera stabilitet som framgång, och som pengar – och jag istället tillbaka ordet stabilitet till mig själv, och lever det som mig själv här i varje ögonblick – genom att i varje ögonblick stoppa emotionella upplevelser och stoppa mentalt tankesnack – och istället leva här såsom andetaget – tyst i varje ögonblick där jag inte ger någon uppmärksamhet till energier, och upplevelser inom mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att försöka skapa mig själv som stabilitet genom att tjäna så mycket pengar som möjligt, och genom att få ett så stort erkännande av andra som möjligt – istället för att se, inse och förstå att detta aldrig kommer att ge mig stabilitet – eftersom den enda som kan skapa stabilitet är jag själv, som mig själv – och inom detta inser, och förstår jag att all annan stabilitet än den jag själv lever här – såsom mig själv – ovillkorligt i varje ögonblick enbart är en illusion och en idé av stabilitet och är inte riktig på något sätt

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte inse, se och förstå att de spelar ingen roll hur mycket pengar jag har, eller hur många vänner jag har – för om jag inte har skapat mig själv som stabilitet inom mig själv, genom att i varje ögonblick stoppa mentalt snicksnack, och stoppa emotionella och känslomässiga upplevelser – så kommer jag inte uppleva mig själv såsom stabil – utan min upplevelse av mig själv kommer att vara upp och ner – hit och dit – därför åtar jag mig själv att skapa mig själv som stabilitet – och leva detta beslutet som mig själv att jag är stabilitet i varje andetag, och i varje ögonblick – och inte avvika från detta beslutet genom att söka, och försöka hitta stabilitet utanför mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tro att om min värld inte är stabil, i det att jag inte vet exakt hur min morgondag kommer se, ut eller vad som kommer hända i min framtid, att jag inte heller kan vara stabil – istället för att se, inse och förstå att jag definierat stabilitet i separation från mig själv genom att tro att min stabilitet som mig själv är beroende av hur mitt liv ser ut, och vad som händer i mitt liv – således stoppar jag mig själv från att medverka i och leva mig själv utifrån denna tron och denna idé och jag skapar istället mig själv såsom stabilitet här i varje ögonblick – och tillåter och accepterar mig själv att leva och stå som denna stabilitet oavsett hur min värld ser ut, och oavsett vad som händer i min värld – jag står här som stabilitet

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att begränsa, och hålla mig själv tillbaka såsom att leva stabilitet – genom att tro att jag måste ha en familj, en bil och ett hus för att kunna leva stabilitet – i tron att vem jag är, är beroende av de ägodelarna jag lyckas köpa, och äga i mitt liv, och de människor jag lyckas få in i mitt liv, istället för att se – inse och förstå – att jag inte behöver leva order stabilitet på ett sådant begränsat och litet sätt – jag kan istället leva stabilitet såsom mig själv här i varje ögonblick, och vara mitt eget hus, vara min egen bil, och vara min egen familj – och verkligen ge till mig själv en plattform i varje ögonblick – genom att jag andas och står rakryggad här – som aldrig sviker mig – alltså jag sviker aldrig mig själv utan står här i varje ögonblick – medveten om mitt andetag

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att inse, se och förstå att all den ostabilitet jag upplever inom mig själv kommer ifrån att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att leva såsom stabilitet, utan istället separerat detta uttryck av och som mig själv genom att projicera stabilitet på pengar, på rikedom, på att ha ett jobb, på att ha en familj – och på att en rutin som jag kan följa i min värld – således stoppar jag mig själv och jag för mig själv tillbaka hit till andetaget – och jag lever stabilitet i varje ögonblick – i det att jag tillåter och accepterar mig själv att leva och stå som det vilket jag skapat idén om att det existerar utanför mig

Jag åtar mig själv att leva stabilitet i varje ögonblick – genom att stoppa allt mentalt snicksnack, alla emotionella och känslomässiga upplevelser och istället leva här i varje ögonblick – såsom en fysisk varelse – såsom andetaget en och jämlik här

Jag åtar mig själv att inte längre definiera stabilitet i separation från mig själv genom att tänka att stabilitet är någonting som är utanför mig – jag inser, ser och förstår att jag är stabilitet – och att endast jag kan ge mig själv riktig och sann stabilitet som kommer stå sig till tidens ände

Jag åtar mig själv att inte längre projicera stabilitet utanför mig själv – utan att istället leva stabilitet här i varje ögonblick – genom att jag tillåter och accepterar mig själv att stötta mig själv, hjälpa mig själv, ha tålamod med mig själv – och att aldrig ge upp på mig själv – utan jag står här i varje ögonblick och ger mig själv en hjälpande hand för att i varje ögonblick leva det som är bäst för mig – såsom det som är bäst för alla

