Dag 56: Att Tävla!

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tävla med andra genom att visa hur mycket positiv energi jag upplever och känner inom mig själv, och tänka att om jag upplever mest positiv energi, då är jag bäst, och då vinner jag

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att jämföra mig själv med andra människor i fråga om hur mycket positiv energi jag upplever, och tänka att jag måste vinna över andra människor, och uppleva mest positiv energi, i tron att om jag inte upplever positiv energi inom och som mig själv, att tro att jag då förlorar och att jag inte är värd någonting

Jag förlåter mig själv att tillåtit och accepterat mig själv att tävla med andra människor genom att subtilt jämföra mig själv med andra i fråga om pengar, kläder, förhållanden, och kompisar – och göra mina handlingar, mina ord, och mina beslut enbart utifrån denna utgångspunkten av att vilja visa andra människor att mitt liv, och min upplevelse av mig själv är bättre än deras, och mer värd än vad deras upplevelse av sig själv är

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att jaga efter förhållanden, och jaga efter att uppnå ett sådant förhållande, en sådan position som jag vet att andra människor vill ha, för att på så vis kunna få andra avundsjuka på mig, och därigenom känna mig själv lyckad, och överlägsen andra – istället för att tillåta, och acceptera mig själv att inse, se och förstå att denna tävlingen bara begränsar mig, eftersom inga beslut jag tar är för mig, och som mig – utan endast för att vinna

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att försöka imponera på andra människor med mina kläder, och mitt utseende

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vilja imponera på andra människor med hur min partner ser ut, och hur mina vänner ser ut – och hur många vänner jag har

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vilja visa människor att mitt liv är ovanligt, och extraordinärt, och att jag har fått en vinnande lott i mitt liv – och att jag upplever någonting ”utöver det normala”

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vilja att andra människor ska tänka att jag är lyckligare, och bättre än dem

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att istället för att leva här, och inte oroa mig för denna tävling som pågår i samhället, ge hela mitt liv, och hela min varelse åt processen, och projektet att vinna – varför jag get upp allt av mig själv bara för att få andra att tycka att jag är bäst

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att skapa förhållanden med kvinnor för att få andra män att bli avundsjuka på mig, och se mig som en vinnare, som är bäst

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att skaffa vänner utifrån utgångspunkten av att få andra människor att bli avundsjuka på mig, och tänka att jag har många kvinnor, och att jag är bäst

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att träna, och äta utifrån utgångspunkt att skapa en ”snygg kropp” för mig själv, så att andra ska bli avundsjuka, se mig som en vinnare, och definiera mig som bäst

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att ge hela mitt liv åt projektet av att få imponera på andra människor, och visa att jag är bäst, att jag har mest på gång, att mitt liv är mest innehållsrikt, att jag är mest intelligent – att i allt jag gör, aldrig göra någonting för mig själv – utan istället göra det för att vinna och vara bäst

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att glömma bort mig själv, och förbise mig själv totalt, eftersom jag varit helt inriktad på att vinna, och vara bäst – och få andra att bli avundsjuka på mig

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vilja uppleva energin av att vara överlägsen, och av att känna mig som en vinnare – och helt, och totalt överge sunt förnuft för att få uppleva denna energin – istället för att se, inse och förstå – att det är ju bara en jäkla positiv energi och inget mer än så – det finns absolut ingen anledning att låta en sådan energi styra mitt liv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vilja ha mest pengar av alla människor, för att kunna känna mig bäst, och mest lyckad

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att när jag går på stan med min partner, att vilja kunna visa upp min partner inför andra, och få andra att tycka att min partner är ”vacker, och svårfångad” så att jag kan känna mig själv speciell, och som en vinnare

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att studera, och försöka få höga betyg för att kunna känna mig själv bäst, och som en vinnare

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte tillåta mig själv att vara med någon som jag tycker om, och inte behöva vinna – och studera på ett sätt jag tycker är effektivt – och inte behöva vinna – och alltså leva ett enkelt och bekvämt liv där inte min hela existens går ut på att vinna

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att låta hela min existens, och hela mitt liv gå ut på att vinna – på att bli bättre på att vinna – och på att undvika att förlora

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tänka att det inte finns någonting mer än att tävla, och att vinna – och tro att om jag tar bort denna tävling från mitt liv att det då inte finns någonting kvar att leva för – istället för att se, inse och förstå att jag har missat mig själv – eftersom jag fortfarande finns kvar här i varje andetag

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att börja spela gitarr för att vinna

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att prata med mina kompisar om desteni, och vad jag lärt mig i desteni, för att känna mig överlägsen, och vinna

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att ta beslut som är korkade, och som inte är effektiva överhuvudtaget, för att vinna, och för att känna mig överlägsen

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att aldrig leva för att skapa någonting som är bäst för alla – och tro att jag inte kan ändra mig till att leva utifrån en sådan utgångspunkt, i tron att allt jag är, och allt jag är kapabel till är att tävla, och att vilja vinna

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att bli uppfostrad, och hjärntvättad till att alltid vilja vinna, vara bäst, och utmärka mig själv såsom att vara speciell och ”utöver det vanliga”

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att bli uppfostrad och hjärntvättad till att tro att livet är en tävling, och att den största skammen är att förlora denna tävling

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att inse, se och förstå att jag slösar bort min tid här, att jag slösar bort mig själv, att jag slösar bort att leva, genom att hela tiden tävla, försöka bli något, försöka vara något, försöka, och försöka – hela tiden utifrån utgångspunkt av att bli sedd och vinna – istället för att tillåta och acceptera mig själv att säga – fuck denna tävling – nu ska jag göra det i livet jag finner roligt, stöttande, och det som kommer leda till en värld som är bäst för alla

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att säga fuck denna tävling som pågår i samhället, fuck denna tendens inom mig själv att vilja tävla och bevisa mig själv gentemot andra

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte leva mitt liv, utan istället jämföra mitt liv med andras liv, och tänka och fundera på hur andra kan tänkas uppleva sitt liv, och hur mycket energi andra kan ha sina liv, och hur lyckade andras liv är

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att ta bort alla idéer och upplevelser inom och som mig själv av vad som är viktigt, och vad som är värde – och tro att det som är viktigt, och det som är värde är att vinna – är att jämföra mig själv med andra, och i denna jämförelse kunna se och definiera mig själv såsom att vara bättre än andra

Jag åtar mig själv att sluta tävla och stå upp här som mitt andetag

Jag åtar mig själv att inte längre sträva efter att vinna, utan istället göra något med mitt liv där jag faktiskt gör någonting för och som mig själv, och inte för att vinna – eller bli bättre i jämförelse med någon annan

