Dag 69: Fåfänga och Genans

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vara rädd, och känna mig själv nervös inför att människor i min omgivning ska se, och definiera mig som fåfäng

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vara generad för min fåfänga, och förtrycka min fåfänga – och tänka inom mig själv – och existera som karaktären – att: ”jag är inte fåfäng” – ”jag bryr mig inte om hur jag ser ut” – när jag faktiskt bryr mig om hur jag ser ut, och jag faktiskt är fåfäng

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att förtrycka och förtränga min fåfänga, istället för att genom självförlåtelse, och självskriverier, gå igenom min fåfänga – undersöka hur jag skapade min fåfänga – och sedan ta bort min fåfänga

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att bli fåfäng genom att lyssna på min mamma – och hur min mamma pratade om kroppen såsom någonting som antingen kan vara vackert, eller fult – och att det är vackert att vara smal, och vältränad, och att det är fult att vara tjock och inte ha några muskler – i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att ta min mammas ord och integrera dem, och leva dem i mitt dagliga liv – utan att ifrågasätta om min mammas ord verkligen är vad som är bäst för mig, och bäst för livet i sin helhet

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att bli fåfäng genom att bry mig om hur min kropp ser ut i speglar, och hur min kropp uppfattas av andra – istället för att bli fåfäng på ett stödjande sätt – där jag istället för att bry mig om min kropp från en utgångspunkt av vad andra tycker – istället tillåter och accepterar mig själv att bry mig om min kropp från en utgångspunkt av hur jag upplever mig själv i min kropp, vad jag äter, och hur jag upplever det jag äter – och hur jag rör och uttrycker mig själv med min kropp

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att missbruka, och missanvända min kropp – genom att se, definiera, och använda min kropp som ett utställningsföremål – där jag ställer ut mig själv i världen, och visar upp min kropp – i förhoppningen om att andra ska stanna upp och titta på mig i avund, och begär – och önska att de hade en likadan kropp som min, och att de såg ut likadant som jag såg ut – istället för att tillåta, och acceptera mig själv att lära känna min kropp intimt från en utgångspunkt av att verkligen fråga mig själv hur min kropp trivs – och hur jag kan assistera, och stödja min kropp att bli mer effektiv – och att utvecklas

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att leva, och gå omkring i denna världen, från en utgångspunkt av att vilja visa upp mig själv inför andra – där jag vill visa hur speciell jag är, och hur speciellt mitt liv är – och hur speciellt jag upplever mig själv inom mig själv – och hur annorlunda jag är i jämförelse med andra, och hur mycket bättre jag är än vad andra är – och göra hela mitt liv, och varje andetag jag tar – till en tävling där jag försöker att visa upp mina bra sidor, och dölja mina dåliga sidor – istället för att jag tillåter, och accepterar mig själv att vara ärlig mot mig själv – och uttrycka mig själv utan en gömd baktanke av att uppnå kändisskap hos andra människor

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att uttrycka/röra/leva från en utgångspunkt av att visa upp mig själv inför andra människor, och göra mig själv till ett föremål som andra människor kan titta på, och ha diverse olika energiupplevelser gentemot – och därmed begränsa vem jag är, hur jag lever, och vad jag gör till att bara vara ett föremål att visas upp för andra – istället för att jag tillåter och accepterar mig själv att fråga mig själv hur jag vill leva, och uppleva mig själv – och vad jag vill göra med mitt liv, om jag slutar leva för andra – och istället frågar mig hur jag vill leva för mig

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att konstant ha mitt bakhuvud när jag är med andra människor – jag undrar hur de upplever mig? Jag undrar vad de tänker om mig? Jag undrar hur de ser mig? Och när jag är med andra människor, känna mig själv konstant observerad och bevakad – och känna det som om jag hela tiden måste visa mig själv från min bästa sida, utan några svagheter, och utan några konstiga karaktärer, eller personligheter – utan ”helt normal” i alla ögonblick – istället för att tillåta, och acceptera mig själv att släppa denna personlighet, och släppa min ångest, och rädsla inför ”hur andra ska se mig” – och släppa denna idé att det har någon sorts betydelse hur andra ser och upplever mig

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att känna det som om jag står på en scen, och alla tittar på mig, när jag är med människor – och konstant ha tankar som refererar mig i förhållande till andra människor, såsom vad jag tror och tänker att andra människor tänker om mig – och därför existera i ständig nervositet och ångest för att vad andra människor ska tänka om mig ska vara negativt, och fördömande – istället för att se, inse och förstå – att denna refererande rösten i mitt bakhuvud faktiskt är jag själv – och mina egna idéer och fördömanden om hur jag borde se ut, röra mig själv och uttrycka mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vara mån om att alltid visa upp mig själv i min rörelser, i mina ansiktsuttryck, och i sättet jag pratar på – som att: ”jag har kontroll” – ”jag vet vad jag gör” – ”jag behöver inte din hjälp” – ”jag är stark” – eftersom jag inom mig själv känner mig tvärtom – istället för att tillåta och acceptera mig själv att släppa denna idén och tillåta mig själv att uttrycka mig själv i och som ögonblicket, utan någon idé om att jag måste presentera mig själv på ett visst sätt mot min värld, och mot mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tänka att jag måste visa att jag har kontroll över mig själv – i tron, tanken, och idén att det är någonting dåligt, och skamfyllt att inte ha kontroll över mig själv – och att jag genom att erkänna, eller visa för någon annan i min värld att jag saknar kontroll över en viss punkt i min värld, eller inom mig själv – gör mig själv till åtlöje

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att bli en expert på att dölja vad som försiggår inom mig själv, både för mig själv, och för andra – och i tysthet existera i fruktan för att bli avslöjad, och för att någon människa ska komma in i min värld som ser igenom mig, och som ser vem jag är och hur jag faktiskt upplever mig själv inom mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inse, se och förstå att de upplevelser jag har inom mig själv bara blir värre när jag försöker ignorera och dölja dem – och att det inte finns något skamfyllt med att erkänna för mig själv hur jag känner mig själv, vad det är jag tänker, och vad det är som faktiskt händer inom mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att jämföra mig själv, och min inre verklighet – med hur jag tror att andra upplever sig själva – och tänka att alla andra alltid verkar så starka, och trygga i sig själva – och att det bara är jag som har dessa konstiga, och obekväma tankarna hela tiden inom mig – och därför frukta att se in i mig själv, och erkänna för mig själv hur jag upplever mig själv, vad jag tänker, och vad jag känner – och istället spendera min tid till att försöka dölja vad som försiggår inom mig – istället för att se, inse och förstå – att oavsett hur andra är, och vad andra upplever inom sig själva – kan jag inte låta detta influera min intimitet med mig själv, och min uppriktighet mot mig själv – därför tillåter jag mig själv att se in i mig själv, och lära känna de djupaste, och mörkaste skrymslena inom mig själv – och sluta existera i en idé om vem jag är och hur jag borde vara

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tro att den idén av styrka som presenteras i samhället – där man i princip ignorerar allt som händer inom en själv, och gör saker och ting oavsett vad som pågår inom en – är en korrekt bild, och definition av styrka – istället för att se, inse och förstå – att denna idén av styrka är självmissbrukande, och leder inte till en substantiell, och varaktig förändring – utan leder endast till fortsatt förtryck av den inre verkligheten, och av vad som faktiskt pågår inom oss själva

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vara fåfäng ifråga om min inre verklighet, och utåt sätt vilja presentera en bild av mig själv av att allting är som det ska vara – allting inom mig är glänsande, och i sin ordning – i tron att det är dåligt, ett misslyckande att ha en helt vansinnig inre verklighet, och att det därför är bättre att hålla käften om allt som pågår inom mig – istället för att tillåta, och acceptera mig själv att inse, se och förstå – att det finns inget dåligt, och skamfyllt med att ha en vansinnig inre verklighet – och att ingenting bra någonsin har kommit utifrån att förtrycka denna vansinniga inre verklighet – därför stöttar jag mig själv till att genom självskriverier, och självförlåtelse, uttrycka, och lära känna, och förändra denna vansinnighet inom mig själv till tystnad, och liv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat att låtsas för mig själv, och tro att om jag låtsas tillräckligt bra – att det jag upplever inom och som mig själv ska försvinna – istället för att se, inse och förstå att det som är inom mig kommer inte att försvinna innan jag tagit och undersökt genom självskriverier vad som faktiskt pågår inom mig själv – och genom självförlåtelse släppt denna upplevelsen av och som mig själv fri

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vara upptagen med att försöka få mig själv att likna, och se ut som en bild – som andra sedan kan titta på och säga inom sig själva att – ”det där var en vacker/bra bild” – och i detta förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att helt glömma bort mig själv – såsom mitt verkliga jag – som döljer sig bakom bilden, och idén av mig själv som jag presenterar utåt

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte genom självförlåtelse, och självskriverier släppa mig själv fri från min inre jakt att uppnå hög status hos människor i min värld – och bli sedd som en stark, och självkontrollerad människa – för att istället ägna all denna kraft åt att effektivt i varje ögonblick lära känna mig själv, genom att andas effektivt – och genom att jag spenderar tid här med och som min kropp – och inte går in i och låter mig själv bli dragen iväg i tankar/upplevelser

Jag åtar mig själv att inte vara rädd, och nervös inför att människor ska se mig som fåfäng

Jag åtar mig själv att sluta förtrycka min fåfänga – och försöka låtsas inom mig själv att jag är någonting som jag inte är – och istället erkänner jag för mig själv hur jag existerar, och vem jag är – och tillåter, och accepterar mig själv att därifrån arbeta med denna karaktären jag skapat som mig själv

Jag åtar mig själv att skriva om, och undersöka min fåfänga – och tillika allting annat som pågår inom mig – och inte låtsas som om någonting inte finns, eller försöka ignorera en del, eller upplevelse av mig själv – utan jag åtar mig själv att inte förtrycka någonting av mig själv, utan öppna upp allt – och tillåta och acceptera mig att arbeta med allt

Jag åtar mig själv att inte definiera, och se min eller andras kroppar som antingen small och snygga, eller tjocka och fula – och jag åtar mig själv att inte definiera, och döma människan utifrån hur deras kropp ser ut – och istället tillåter och accepterar jag mig själv att se bortom kroppen – och se vem människan faktiskt är, och hur människan faktiskt uttrycker sig själv – och inse, se och förstå att det är vad som är viktigt – och inte hur bilden av människan ser ut

Jag åtar mig själv att inte lita på, och ta andras ord för givet såsom livssanningar – utan jag ifrågasätter det som sägs, och frågar mig själv om det jag hör – verkligen är bäst för alla, och verkligen är sunt förnuft – eller om det enbart är en idé och en tanke som har skapad i huvudet på människor utan att denna fysiska verklighet beaktats överhuvudtaget

Jag åtar mig själv att stoppa, och inte längre medverka i fåfänga – såsom att känna och uppleva det som att jag hela tiden måste kontrollera hur jag ser ut – så att jag inte ser ful ut eller gör ett dåligt intryck på andra människor; och istället tillåter och accepterar jag mig själv att lära känna min kropp på riktigt, och bry mig om min kropp på riktigt – och alltså inte vara besatt med vilken sorts bild min kropp visar – utan istället lära känna mig själv, såsom min fysiska upplevelse av mig själv som min kropp – här

Jag åtar mig själv att inte missbruka, och missanvända min kropp – genom att se, definiera, och använda min kropp som ett utställningsföremål för att på så vis få andra att bli avundsjuka på min kropp, och hur jag ser ut – och istället åtar jag mig själv att leva i och som min kropp – och inte tänka på, och fantisera om hur andra kan tänkas uppleva mig eller se min kropp

Jag åtar mig själv att inte låta hela mitt liv gå ut på att jag ska visa upp mig själv inför andra, och försöka få andra att tycka om mig att jag är speciell, unik och inte som alla andra – utan istället tillåter, och accepterar jag mig själv att bli en fysisk människa på alla sätt och vis – och låta mig själv bli känd för mig själv – genom att jag i varje ögonblick fäster min uppmärksamhet på min fysiska kropp här, och mitt fysiska andetag här – och inte tillåter och accepterar mig själv att sväva iväg i upplevelser, och tankar i sinnet

Jag åtar mig själv att sluta begränsa mig själv genom att leva mitt liv endast för att kunna visa upp mig för andra – och istället åtar jag mig själv att leva mitt liv för mig själv – genom att jag frågar mig själv hur jag vill leva, vad jag vill göra, och hur jag vill göra det – utan att jag tar i beaktande hur andra skulle uppleva, eller tänka mot det jag väljer att göra

Jag åtar mig själv att inse, se och förstå att det inte har någon betydelse för vem jag är – hur andra upplever, och ser mig

Jag åtar mig själv att när jag är med andra människor – att inte känna mig bevakad, och som att jag konstant måste vakta mig själv för att jag inte ska spåra ut, och göra eller uttrycka någonting som andra kommer se och definiera som konstigt, och märkvärdigt

Jag åtar mig själv att inte referera mig själv i mitt huvud i förhållande till hur jag tror andra ser, och upplever mig – utan istället tillåter och accepterar jag mig själv att leva här som ett andetag och utan detta jobbiga huvud som hela tiden har saker att säga – alltså det mentala huvudet – det fysiska huvudet vill jag gärna ha kvar

Jag åtar mig själv att föra tillbaka till mig själv allt det som jag tror att andra tänker, och tycker om mig – och inse, se och förstå – att om någonting dyker upp och gör sig till känna inom mig – så betyder detta att det är jag, och inte någon annan som skapat och placerat denna upplevelse inom mig själv

Jag åtar mig själv att inse att det inte är något skamfyllt och dåligt att inte ha kontroll inom eller utom mig själv

Jag åtar mig själv att inte längre dölja för mig själv vad det är som pågår inom mig själv, utan istället bli expert på att undersöka, och öppna upp mina inre existenser för mig själv – och på så sätt göra mig själv fri från mina inre idéer om hur jag borde existera, eller inte existera

Jag åtar mig själv att inse, se och förstå att det inte finns något smakfyllt, eller dåligt med att erkänna för mig själv vad det är som pågår inom mig själv – eftersom detta öppnar upp möjligheten för mig själv att arbeta med, och förändra vad det är som pågår inom mig själv

Jag åtar mig själv att sluta jämföra mig själv med andra, och istället leva självintimitet och självuppriktighet genom att titta in i mig själv – och se de djupaste hålen och de mörkaste skrymslena – och inte vara rädd för vad andra ska tycka, eller tro om mig – om de skulle få se vad som pågår inom mig själv

Jag åtar mig själv att inte leva styrka på sådant sätt att jag förtrycker allt som pågår inom mig själv – allt jag känner och allt jag tänker – utan istället lever jag styrka genom att i varje ögonblick styra mig själv effektivt att andas och vara här – och dirigera varje ögonblick i princip som är bäst för alla – styrka = styrkraft

Jag åtar mig själv att inte hålla käften om vad som pågår inom mig själv, utan istället styra mig själv till att ta tag i vad som pågår inom mig själv – till att uttrycka och ge riktning till vad som pågår inom mig själv – och istället för att bara gömma mig för min inre verklighet – att istället bli intim, och stå i nära förhållande till min inre verklighet – och lära känna mig själv såsom jag verkligen existerar och lever inom mig själv

Jag åtar mig själv att sluta låtsas, och istället ta tag i vad som pågår inom mig själv – även om det känns svårt, och jobbigt

Jag åtar mig själv att sluta vara upptagen med att försöka skapa mig själv som en bild som andra kan uppleva och ha positiva reaktioner gentemot – och istället åter jag mig själv till att lägga ned all den tid och ansträngning på att lära känna mig själv på riktigt, och istället för att visa en bild utåt – vara mig själv här en och jämlik

Jag åtar mig själv att låta all den tid jag spenderar till att tänka, och uppleva saker – istället vara tid som jag spenderar till att andas, och stå här som min kropp – effektivt och i varje ögonblick stoppar jag alla upplevelser och för mig själv tillbaka till min kroppen

