Dag 79: Du Gjorde Fel!

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att bli ledsen, och känna mig sårad när en annan människa blir arg och frustrerad i förhållande till någonting jag gör – och säger ifrån att de är missnöjda med hur jag gör någonting – istället för att tillåta och acceptera mig själv att släppa upplevelsen av att någonting personligt, och känna mig sårad, och ledsen

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att ta allt som människor säger till mig på allra högsta allvar, och se varje ord som kommer ur en människas mun såsom någonting som är direkt menat mot mig, och som tydligen kan innehålla en ”livsfarlig” kritisk mening – och som tydligen kan förstöra mig och försätta mig i en upplevelse av att vara ledsen och sårad

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte inse/se/förstå att jag har själv skapat upplevelsen inom mig av att känna mig ledsen, och sårad – och den andra människan faktiskt inte har någonting att göra med hur jag känner mig – utan det jag upplever inom mig är jag själv, såsom vad jag bestämt att jag ska existera som – och leva som

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att det allvarligt när jag upplever mig själv ledsen, och sårad – och ta min upplevelse av att känna mig ledsen, och sårad allvarligt – i tron att min upplevelse av att känna mig ledsen och sårad på något sätt är riktig – istället för att se/inse/förstå att min upplevelse endast är en illusion – jag har skapat den i mitt huvud genom att tänka och den har ingenting med verkligheten att göra

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att skratta när jag känner mig ledsen och sårad – och inse hur dumt det är att jag känner någonting inom mig som egentligen inte finns – och som inte har någonting med verkligheten att göra, och utöver det även tillåter och accepterar mig själv att vara/bli kontrollerad av någonting som inte finns/existerar

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tro att min upplevelse av att känna mig sårad, och ledsen är en viktig upplevelse, och att jag måste noga lyssna på, och känna denna upplevelse inom mig – och leva ut den – i tron att den är riktig, och den är JAG – istället för att se/inse/förstå – att denna upplevelse endast är så riktig som jag gör den – och om jag fullständigt skiter i att jag känner mig ledsen, och sårad – utan fortsätter att andas, och uttrycka mig själv här – ja då kommer denna upplevelse att försvinna eftersom jag inte längre ger den någon uppmärksamhet

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vara vansinnigt rädd för att någon ska upptäcka att jag upplever mig själv sårad, och ledsen – istället för att tillåta och acceptera mig själv att skratta åt denna rädsla – eftersom hur dumt är det inte att jag är rädd för att någon annan ska upptäcka att jag upplever saker inom mig själv som i grund och botten in är riktiga – och inte finns – mer än att jag ger upplevelserna uppmärksamhet

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att känna, och tänka att jag misslyckas/misslyckats så fort jag upplever mig själv ledsen/sårad – och tro att denna upplevelse av att känna mig ledsen/sårad säger någonting om mig i det ögonblicket; istället för att se/inse/förstå att jag naturligtvis inte kan fästa något som helst värde på denna upplevelse av att känna mig ledsen, och sårad – eftersom den är inte riktig, och den kommer upp slumpmässigt, och den är inte baserad på verkligheten – och är alltså totalt otrovärdig

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att fly undan mitt ansvar gentemot mig själv såsom att känna mig sårad och ledsen genom att tänka, och övertyga mig själv om att det är andras fel såsom jag upplever mig själv, och att det absolut inte kan vara mitt fel – och att det absolut inte kan vara min skapelse jag upplever inom och som mig själv; istället för att se/inse/förstå att det är mig själv jag upplever, det är min skapelse av mig själv jag upplever och ingenting annat

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte inse/se/förstå att ingen annan jag kan stoppa denna upplevelse – därför kan ingen annan än jag heller starta denna upplevelse av att känna mig sårad, och ledsen – därför är det fullständigt absurt att anklaga andra för att ha orsakat min upplevelse när det står fullständigt klart att det är jag som har skapat min upplevelse av mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att känna mig ledsen och sårad i tron att jag blivit missbrukad av en annan människa – eftersom en annan människa blivit arg i min närvaro – istället för att se/inse/förstå att denna människa gör ingenting mot mig, och att hela min upplevelse av ögonblicket pågår INOM MIG – och alltså är det MITT ANSVAR och inte någon annans ansvar hur och vad jag upplever inom och som mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte inse/se/förstå att det är bara jag som kan ändra hur jag upplever mig själv, och att även om alla andra människor i världen hade ändrat sig – hade jag ändå existerat såsom begränsning inom mig själv, eftersom jag varit tvungen att andra skulle bete sig på ett visst sätt för att jag inte skulle skapa för och inom mig själv en upplevelse av att känna mig sårad, och ledsen

Jag åtar mig själv att inte ta någonting personligt överhuvudtaget, och att skratta, och inse det komiska i att känna mig själv ledsen, och sårad – det är ju komiskt! Jag blir ledsen och sårad – alltså får en illusorisk subjektiv upplevelse av ett ögonblick som i sig självt inte är varken sårande, eller ledsamt – och sedan förstör jag hela min upplevelse av mig själv i ögonblicket genom att leva efter denna illusoriska subjektiva upplevelse – och det är humor på hög nivå

Jag åtar mig själv att inte tro att det alla säger om mig är en universell sanning, och är personligen riktat mot mig – jag menar – finns det verkligen en sådan sak som min person så länger jag inte tänker om mig själv såsom en person/individ?

Jag åtar mig själv att inte ta min upplevelse av att känna mig sårad och ledsen allvarligt, utan istället inse/se/förstå att min upplevelse är en illusion – att alla mina inre subjektiva upplevelser är illusioner eftersom de inte är fysiska – och här – tillgängliga för alla – utan de känns bara inom mig

Jag åtar mig själv att skratta när jag känner mig själv ledsen och sårad – och alltså inte gå in i personligheten/karaktären av att leva ut min ledsenhet, och mina känslor av att uppleva mig själv sårad

Jag åtar mig själv att fullständigt skita i hur jag upplever mig själv emotionellt och känslomässigt – såsom att känna mig ledsen och sårad i ögonblick – och istället uttryck mig själv FYSISKT/PRAKTISKT här i detta ögonblick; och om jag inte klarar det – att då skriva om upplevelsen, och erkänna dess existens – men utan att jag för den sakens skull definierar mig själv i enlighet med upplevelsen, eller på något sätt ser den som riktig

Jag åtar mig själv att inte ge upplevelser och tankar inom mig själv uppmärksamhet – eftersom jag vet att jag gör upplevelser/tankar/känslor mat genom att ge dem uppmärksamhet

Jag åtar mig själv att skratta åt, och se humorn i att vara rädd för att andra människor ska se att jag upplever någonting som inte är riktigt – eftersom jag i grund och botten är rädd för att människor ska se någonting som egentligen inte finns – och alltså inte kan ses

Jag åtar mig själv att inte känna mig misslyckad när jag känner mig sårad/ledsen – utan istället inse/se/förstå att denna upplevelse av att känna mig sårad/ledsen inte är riktig – den är alltså – bullshit – och förtjänar inte någon uppmärksamhet, eller att tas på allvar

Jag åtar mig själv att sluta tro att andra sårar mig, och gör mig ledsna – och istället ser jag att det alltid är jag som gör mig själv ledsen, och att det alltid är jag som sårar mig själv – för det är JAG SOM BESLUTAR

Jag åtar mig själv att inse/se/förstå/leva att det inte är någon annans ansvar hur jag upplever mig själv – utan MITT – och därför sluta slösa tid på att anklaga, och förskjuta mina problem på andra – de är ändå helt maktlösa i fråga om att faktiskt förändra min inre värld – vilket jag själv inte är

Jag åtar mig själv att inte vilja att andra ska ändra sig – i tron att detta kommer göra så att jag ändrar mig; utan istället ändra mig själv och göra mig själv stabil i alla ögonblick, med alla människor – oavsett vad som händer/sägs/görs – står jag stabil, tyst, och direktiv inom och som mig själv

