Dag 82: Shit, Jag Gjorde Fel!

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att oroa mig själv och vara nervös inför att jag gjort ett fel, och att detta fel kommer få stora konsekvenser i min värld, och att det inte finns någonting jag kan göra för att stoppa konsekvenserna och ta mig själv tillbaka till en säker, och stabil position; istället för att vara här, och helt enkelt gå varje ögonblick som det kommer – och inte oroa mig själv, eller vara nervös för sådant som ännu inte hänt – och sådant som ännu inte är här; därför åtar jag mig själv att inte vara rädd för vilka slags konsekvenser som mina handlingar kommer få i framtiden, utan istället möta och dirigera varje ögonblick här såsom andetaget – en och jämlik

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att sätta värde på att andra människor ser mig som felfri, och som en person som aldrig gör misstag, utan alltid är korrekt, och har kontroll – och så fort jag inte tycker, eller känner att jag är en sådan person – att känna mig generad, och bli rädd, och nervös inom och som mig själv; istället för att inse/se/förstå att detta är ego, och enbart begränsar mig – eftersom jag kommer att existera i och som rädslan att göra fel, istället för att lägga ner den tiden och uppmärksamheten på att leva effektivt här i varje ögonblick; därför åtar jag mig själv att sluta vara nervös, och rädd för att göra fel – och känna mig generad när jag gör fel – och istället fokusera min uppmärksamhet på att leva effektivt här och ta i beaktande alla punkter i min värld

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte inse/se/förstå att rädsla, och nervositet inte hjälper mig att korrigera misstag som jag gjort – och inte heller hjälper mig att undvika att göra misstag – utan är istället bara inom mig som ett störningsmoment som håller mig ifrån att leva effektivt här i beaktande av alla punkter i min verklighet som kräver min uppmärksamhet; därför åtar jag mig själv att leva effektivt här, och beakta alla punkter i min verklighet, och inte tillåta och acceptera mig själv att existera i och som rädsla, nervositet och ångest

