Dag 85: Drömmarnas Värld Del 2 – Den Perfekta Kroppen

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att drömma om att ha den perfekta kroppen – eller i varje fall vad jag definierat inom mig själv såsom den perfekta kroppen – såsom att ha en kropp som bildligt sett, utåt sett – ger sken av att vara vältränad, och fylld med muskler – och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att inse, se och förstå att denna definition av den perfekta kroppen är väldigt begränsad, eftersom jag i denna definition inte tar i beaktande hur min kropp upplever sig självt – samt huruvida min kropp är effektiv, och stabil i sin dagliga funktion

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att underhålla mig själv med att drömma om hur jag kan träna, och hur jag kan äta – allt för att uppnå den perfekta kroppen – istället för att tillåta och acceptera mig själv att släppa begäret efter att ha den perfekta kroppen, och istället inse, se och förstå att samhällets idé av den perfekta kroppen är en illusion – och någonting som skapats för att företag ska kunna tjäna mera pengar; därför slutar jag att hela tiden tänka på att ha den perfekta kroppen och istället lär jag känna min kropp här – och andas – och vara i och som min kropp – och skapa ett nära och intimt förhållande med min kropp här

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att jaga efter den perfekta kroppen, och spendera tid i mitt huvud där jag drömmer om hur jag ska tillverka, och skapa den perfekta kroppen – och i detta helt och hållet glömma bort mig själv, och glömma bort min kropp – och inte se, inse och förstå att min kropp faktiskt är mer än en maskin som jag kan tillverka och skapa hur jag vill, och göra vad jag vill med – och att min dröm om den perfekta kroppen inte på något sett tar min fysiska kropp i beaktande utan endast bilden, och känslan av den perfekta kroppen

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att drömma om hur jag ska förändra, och styra min kropps utseende, och hur jag ska göra så att jag tränar upp mina muskler till att se ut på ett visst sätt – i tron att jag då kommer vara mer nöjd, och mer tillfredsställd med mig själv – och känna mig själv bättre med mig själv; istället för att tillåta och acceptera mig själv att acceptera mig själv och min kropp, och träna för att jag tycker det är roligt, och för att jag vill assistera och hjälpa min kropp att bli mer effektiv, och praktisk – och inte för att jag vill få min kropp att se ut på något speciellt sätt

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att falla för, och låta mig bli hjärntvättad av de kroppsliga ideal som cirkulerar ute i samhället – där mannen för att han ska se ”normal” ut tydligen måste vara ett stort muskelmonster, och ha inte något fett på kroppen överhuvudtaget – för tydligen så är fett jättefult, och jättedåligt – även om det inte finns någon praktiskt anledningen som ligger bakom ett sådant antagande; och därigenom tillåter och accepterar jag mig själv att skita fullständigt i vad det är för kroppsliga ideal som i samhället anses vara acceptabla, och korrekta – och istället fokusera på att stötta min kropp här en och jämlik – genom att lära mig lyssna på min kropp och verkligen stå upp som min kropps bästa kompis – där jag lyssnar på vad min kropp säger till mig och agerar för att min kropp verkligen ska må bra

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte bry mig överhuvudtaget om hur min kropp faktiskt mår, och vad min kropp faktiskt känner – utan endast vara besatt av drömmen, och fantasin att ha den ”perfekta kroppen” – i tron att jag inte kan acceptera mig själv, och jag inte vara nöjd med mig själv om jag inte uppnår och lyckas skapa som mig själv ”den perfekta kroppen”; istället för att se, inse och förstå att jag inte behöver någon speciell sorts kroppshydda eller kroppsform för att acceptera mig själv – och jag behöver inte att andra tycker att min kropp ser ”snygg och sexig” ut – men vad jag faktiskt behöver är att min kropp MÅR BRA och FUNGERAR – därför tillåter jag och accepterar mig själv att ge fullt fokus åt att verkligen stötta min kropp

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att bli besatt av drömmar om att ha den perfekta kroppen, istället för att faktiskt arbeta med att skapa den perfekta kroppen i varje ögonblick – genom att tillåta och acceptera mig själv att lyssna på min kropp, och höra vad min kropp säger till mig – och inte göra någonting mot min kropp som är dåligt för min kropp – utan se till att vad jag äter, och hur jag står, och rör mig – och att allt jag gör i mitt liv faktiskt är stödjande för min kropp

Jag åtar mig själv att sluta drömma om, och jaga efter idén om den perfekta kroppen – och istället fokusera på att lära känna min kropp – och skapa ett intimt och nära förhållande med min kropp –där jag lever för att stötta, och hjälpa min kropp en och jämlik

Jag åtar mig själv att sluta titta på hur jag ser ut i en spegel – och istället lyssna på min kropp inifrån – och verkligen fråga mig själv hur min kropp känner sig

Jag åtar mig själv att inse, se och förstå att kroppshysterin som råder i samhället har skapats av företag för att de ska kunna tjäna pengar – och att kroppen själv inte på något sätt mår bra av att se ut som de bilder som presenteras i samhället av vad en hälsosam kropp är för någonting

Jag åtar mig själv att förstå att min kropp inte är en maskin som jag kan göra vad jag vill med – utan ett levande väsen som precis som jag inte vill uppleva smärta, eller bli frånvisad näring; därför åtar jag mig själv att nära min kropp och att lyssna på min kropp – och inte ta min kropp för given såsom någonting som jag kan göra vad jag vill med

Jag åtar mig själv att sluta tänka på och drömma om hur jag ska förändra, och styra min kropp utseende – och istället lära mig att förstå och kommunicera med min kropp här i varje ögonblick

Jag åtar mig själv att fullständigt ge fan i vad slags kroppsligt ideal som samhället anser som snyggt, och hälsosamt – och istället lyssna på min kropp, och endast agera i fråga om mat, och träning om min kropp kommunicerar till mig att det är okej – och att vad jag gör mitt min kropp stöttar och hjälper den

Jag åtar mig själv att inse, se och förstå att den perfekta kroppen är en kropp som mår bra på alla sätt och vis – eftersom den har fått all näring den behöver, och den är frisk, och utan krämpor – allt eftersom jag som kroppens vaktmästare har tagit väl hand om min kropp, och lyssnat på min kropp när den sagt till mig vad den behöver, och inte behöver

