Dag 113: Den Personliga Konflikten (Del 3)

Detta är en fortsättning på:
Dag 111: Den Personliga Konflikten (Del 1)
Dag 112: Den Personliga Konflikten (Del 2)

Och i denna bloggen fortsätter jag att göra åtaganden gentemot självförlåtelsen jag skrev i Del 1.

Jag åtar mig själv att se, inse och förstå att när jag reagerar genom att ta någonting personligt – handlar detta aldrig om någon annan – och således är alla tankar som kommer upp inom mig om att jag vill ta hämnd, om att jag vill ge tillbaka – och fortsätta konflikten – helt irrationella – eftersom det finns rent faktiskt ingenting att hämnas på – och det finns ingenting att ge igen – eftersom allt jag upplever inom mig själv är min egen skapelse och har ingenting att göra med någon annan

Jag åtar mig själv att genom att disciplinerat, och dedikerat – och konsistent arbeta med mig själv – med självförlåtelse, och självskriverier – samt självkorrigering – att skapa mig själv till att leva och uttrycka mig själv såsom ett svart hål – i betydelsen att jag inte på något sätt blir påverkad av vad som pågår i min värld – om någon skriker eller är arg på mig – berör detta inte mig eftersom jag inte reagerar – jag inte tänker – och jag inte formulerar min upplevelse av mig själv i förhållande till någon annan

Jag åtar mig själv att när jag känner mig ledsen, eller personligen smädad när jag befinner mig i en konfliktsituation – att genast stoppa mig själv, att ta ett andetag och föra mig själv tillbaka hit – och i detta åtar jag mig själv att istället för att reagera genom att ta konflikten personligt – att andas – och vara lugn inom och som mig själv – här såsom andetaget – och inte agera eller leva utifrån en reaktion – utan istället röra mig själv här såsom mitt andetag – en och jämlik med och som min kropp

Jag åtar mig själv att när jag känner mig personligen smädad, eller sårad i en konflikt – att inte projicera detta på personen jag befinner mig med i en konflikt – utan istället andas och föra reaktionen tillbaka till mig själv – och i detta förstå att detta är en punkt jag måste arbeta mer med eftersom jag ännu inte står fullständigt stabil och tyst inom och som mig själv

Jag åtar mig själv att sluta använda min upplevelse av att känna mig personligen smädad, och sårad för att manipulera andra människor att tycka synd om mig – och istället åtar jag mig själv att andas, att stoppa min upplevelse – och om jag inte kan stoppa min upplevelse – att genast i ögonblicket – eller så fort jag får möjlighet till det – applicera självförlåtelse på upplevelsen och ta ansvar för mig själv såsom jag skapat mig själv inom mig själv

Jag åtar mig själv att se, inse och förstå att min upplevelse av att känna mig personligen smädad, och sårad inte är riktig – vilket jag enkelt kan bevisa för mig själv genom att – när denna upplevelsen dyker upp inom mig – att genast applicera självförlåtelse på denna upplevelsen och inte sluta förens det inte existerar en upplevelse inom mig själv längre – och således genom detta bevisa för mig själv att de upplevelser jag har inom mig endast är där eftersom jag tillåter dem att vara där och eftersom jag instruerat dem att vara där och att jag kan förändra detta med självförlåtelse

Jag åtar mig själv att inte göra en stor grej av det när jag upplever mig själv sårad, eller personligen smädad – utan att se, inse och förstå att det jag upplever är en reaktion av och som sinnet – och att det inte är någonting dåligt – och att det inte är någonting personligt – det är endast en energireaktion och någonting som jag inte behöver hålla kvar vid utan som jag kan förlåta och släppa taget om här genom att andas – och applicera självförlåtelse

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse och förstå att det finns ingen anledning att bryta ihop – eftersom det jag upplever inom mig själv inte ens är riktigt till att börja med – utan endast existerar inom och som mig själv eftersom jag skapat punkten att existera inom mig – och eftersom jag gett den uppmärksamhet och ackumulerat den genom att se den som viktig och relevant för vem jag är

Jag åtar mig själv att se, inse och förstå att när jag är i en konflikt – och upplever det som om jag måste ”rädda situationen” – att jag faktiskt i det ögonblicket går in i rädsla, ångest och nervositet – och att jag försöker ta bort konflikten för att inte möta min upplevelse av mig själv såsom rädsla – och således när jag märker att jag vill ”rädda situationen” – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag åtar mig själv att interagera – och kommunicera – HÄR – såsom andetaget – en och jämlik

Jag åtar mig själv att se, inse och förstå – att när jag känner att den andra människan har felat mig, och gjort något dåligt mot mig – att detta faktiskt inte stämmer – utan vad jag upplever inom mig själv i det ögonblicket är att jag försöker anklaga en annan för hur jag reagerat gentemot situationen inom mig själv – och således stoppar jag mig själv, tar ett andetag – och tar ansvar för mina reaktioner genom att applicera självförlåtelse tills jag är tyst – stabil – och klar inom mig själv

Jag åtar mig själv att inse, se och förstå att det inte leder någonstans att anklaga en annan – att det inte leder någonstans att känna mig sårad, och smädad – och attackerad – eftersom det enda som hjälper är att jag tar ansvar för min upplevelse – att jag applicerar självförlåtelse och går djupt ned i existensen av hur jag skapat min upplevelse och släpper mig själv fri från att känna mig personligen attackerad och smädad

Jag åtar mig själv att se, inse och förstå att konflikter är inte farliga – och de är inte dåliga – och de är ingenting att undvika eller försöka fly bort ifrån – konflikter är helt enkelt fysiska situationer där den ena parter, eller båda – reagerar i någon slags emotion – vilket inte är farligt – och således åtar jag mig själv att inte vara rädd när jag möter konflikter – utan att andas igenom rädslan och förbli här tillsammans med min kropp – en och jämlik

Jag åtar mig själv att sluta vara beroende av att känna – uppleva – och leva mig själv som ett offer genom att jag känner det som om det är andras fel hur jag upplever mig själv – och som om jag inte kan göra någonting för att ändra min upplevelse av och som mig själv eftersom tydligen är det enbart alla andras fel – och jag har ingenting med hur jag upplever mig själv att göra; och i detta åtar jag mig själv att när jag har upplevt reaktioner inom mig själv mot en annan – att ta ansvar för min upplevelse av och som mig själv genom att applicera självförlåtelse på mina reaktioner och se till att jag inte håller kvar vid någon reaktion – och att jag inte existerar i någon slags upplevelse

Jag åtar mig själv att inte ta konflikter seriöst – i betydelsen av att vara rädd, och ögonblickligen då en konflikt börjar – att dra efter andan och ”förbereda mig själv på det värsta” – utan istället åtar jag mig själv att förbli stabil här såsom mitt andetag – och att uttrycka mig själv här såsom min kropp en och jämlik och inte göra en stor grej av det – utan att helt enkelt förbli här och lita på mig själv att jag hanterar situationen effektivt

Jag åtar mig själv att inte använda ursäkter inom mig själv till varför jag ska reagera genom att ta saker och ting personligt – såsom att ”det kommer hjälpa med att reagera” – eller – ”denna punkten är ju så allvarlig att jag inte kan hjälpa att reagera” – och istället för att reagera – att förbli stabil här i och som andetaget och oavsett hur gärna jag vill reagera – att inte göra det – utan att förbli här såsom mitt andetag en och jämlik

Jag åtar mig själv att sluta vara en fredsmäklare i konflikter – och sluta försöka ”få konflikten att sluta” – eftersom jag inser att detta faktiskt är en reaktion, och att jag i ögonblicket enbart när konflikten – eftersom jag uttrycker mig själv från utgångspunkt av och som att ”hantera en konflikt” – istället för att jag tillåter och accepterar mig själv att uttrycka mig själv här såsom min kropp – en och jämlik – och således inte definiera mig själv såsom en fredsmäklare – eller en soldat – utan att istället lita på mig själv här

Jag åtar mig själv att inte vänta med att applicera självförlåtelse på punkter som kommer upp inom mig – utan att göra det direkt – och om jag absolut inte har möjlighet till att göra det – att göra det så fort möjligheten bjuds och således transcendera upplevelsen och inte tillåta och acceptera mig själv att slösa bort min andetag och mig själv på att existera i och leva såsom en emotionell upplevelse

Jag åtar mig själv att inte kommunicera när jag inte är stabil och klar inom och som mig själv – utan att då sluta att kommunicera om den punkten – ta mig själv tillbaka hit – och avlägsna mig från situationen och applicera självförlåtelse på punkten tills jag är stabil och klar inom mig själv – och redo att diskutera punkten utan några reaktioner

Jag åtar mig själv att se, inse och förstå att en konflikt närs av att två personer passar fram och tillbaka en emotionell upplevelse och taggar varandra in i en emotionell upplevelse – och således åtar jag mig själv att när jag möter en konflikt – att inte passa den emotionella bollen tillbaka – utan att stoppa mig själv – och inte prata om jag märker att jag är emotionell och reagerar – utan istället gå och applicera självförlåtelse tills jag är stabil – och klar inom och som mig själv

Jag åtar mig själv att inse, se och förstå att det aldrig finns någonting att hämta i en diskussion då jag pratar och uttrycker mig själv från en reaktion – eftersom jag faktiskt inte diskuterar utan endast validerar min upplevelse av och som mig själv som en reaktion – och således åtar jag mig själv att sluta diskutera när jag reagerar – och istället applicera självförlåtelse på punkten tills jag är tyst – stabil – och klar inom mig själv – och förmögen att i och som stabilitet diskutera punkten här

Jag åtar mig själv att när jag möter en konflikt – att förbli avslappnad och lugn – att andas och inte gå in stress – rädsla och ångest – utan att se, inse och förstå att det finns ingenting farligt som händer – och att det finns ingen anledning att reagera – och att jag kan dirigera mig själv effektivt i och som denna konflikten – om jag tillåter och accepterar mig själv att lita på mig själv och att uttrycka mig själv HÄR – en och jämlik såsom min mänskliga fysiska kropp

