Dag 121: Ta Ett Beslut

Självskriverier

Idag kommer mina skriverier handla om ilska och frustration – eftersom jag på senaste tiden upplevt mycket av detta. Det är intressant att denna ilskan, och frustrationen kommer upp då jag ser människor göra, och leva mycket specifika handlingar – och vad jag ser en annan göra i dessa handlingar är att de inte tar hand om sig själva, och de värnar inte om sig själva, och de lyssnar inte på sig själva – utan de gör någonting enbart för en känslans skull – för att det ska kännas skönt, härligt och positivt.

Så, jag har börjat titta runtomkring i min värld hur jag existerar och lever ut samma punkt – hur jag tar beslut, och agerar utan att fråga mig själv vad som är bäst för mig; och en sak som jag redan sätt är att jag många gånger tar mina studier till överdrift – och lägger jättemycket tid på mina studier, och därigenom ger jag mig själv ingen tid att göra sådant som jag tycker är roligt, eller som jag vet är viktigt, och måste göras.

Däröver har jag även beskådat att jag ofta inte tillåter och accepterar mig själv att spendera pengar på sådana saker som jag tycker om, och vet är bra för mig – och framförallt handlar det då om mat. Ofta tillåter jag inte mig själv att köpa någon viss typ av mat eftersom jag tänker att ”jag måste spara pengarna” – och detta är någonting som jag hållit på med sedan jag var liten. Och ofta har jag sparat ihop mina pengar till någon stor teknologisk pryl, men det var mycket jag fick offra för att kunna få den där prylen – och framförallt var det mitt välbefinnande vad det gäller min möjlighet att köpa sådana saker som är stöttande, och hjälper min kropp.

Självförlåtelse

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte bry mig om mig själv, och lyssna på mig själv – och värdesätta mig själv – och att istället för att ta beslut som är bra för mig, och min kropp – att istället ta beslut som hedrar energi

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att när jag tar ett beslut, och när jag handlar i min värld – att låta det första jag beaktar vad huruvida jag kommer få ut någonting av det – såsom någon slags energi, eller upplevelse – istället för att jag tillåter och accepterar mig själv att fråga mig själv vad som är bra för mig – vad som fungerar för mig – och vad som är nyttigt för mig – för att på så vis ta beslut varigenom jag stöttar mig själv, och gör mig själv mer effektiv i mig själv och i min värld

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte lära känna mig själv, utan istället ta mig själv för givet – och ta beslut, och agera i min värld utifrån en utgångspunkt av att vilja uppleva energier – känna mig själv positiv, och laddad – istället för att jag tillåter och accepterar mig själv att agera, och leva här – och ta beslut här i och som detta ögonblick i beaktande av vad som är praktiskt, och fysiskt bäst för mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att jaga upplevelser och energier – att jaga mål och drömmar – och i huvudsak existera inom och som mitt huvud, och se mitt liv utifrån en utgångspunkt av att jag är mina tankar – istället för att lära känna mig själv här såsom min mänskliga fysiska kropp – och ta beslut här såsom min mänskliga fysiska kropp

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att ignorera mig själv, och att inte känna det som värt det – att lära känna mig själv, och att agera och handla på ett sådant sätt att jag stöttar mig själv – genom att tänka att det är jobbigt att ändra mina ingrodda vanor, och att jag hellre vill fortsätta att leva, och göra som jag alltid har gjort i mitt liv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte lyssna på mig själv, utan istället ta mig själv för givet – och således göra saker och ting som jag kanske inte har tid med, eller behöver göra – endast för att jag känner att jag vill göra dem

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att etablera en övertro till känslor, och upplevelser – och tro att om någonting känns bra så betyder detta per automatik att det måste vara bra – istället för att jag tillåter och accepterar mig själv att undersöka de fysiska konsekvenserna av mitt handlande, och i detta se, inse och förstå att jag inte kan lita på någonting sådant som känns bra – utan jag måste faktiskt veta att vad jag är bra

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att missbruka mig själv så att jag ska kunna uppleva känslor, och energier – och ta beslut som jag vet inte är bra för mig själv, och min kropp – eftersom jag känner och upplever att jag måste ha en energiupplevelse; och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att disciplinera mig själv att alltid vara stabil, och konsekvent i hur jag tar mina beslut – nämligen att jag lyssnar på mig själv, och min kropp

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att använda mig själv som ett redskap att uppnå, och uppleva diverse energiupplevelser – istället för att jag tillåter och accepterar mig själv att leva här – en och jämlik – och således inte skapa, och bygga mig själv, och mitt liv till att bli ett evigt sökande efter nästa energiupplevelse – utan istället leva och uttrycka mig själv här – i och som andetaget – och inte söka efter en upplevelse utan vara stabil inom och som mig själv i varje andetag

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tro att jag inte kan förändra mig själv, och att tro att det är lönlöst att jag ens försöker – och således förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att medverka i och som självdestruktiva, och komprometterande beteenden – i tron att jag inte kan förändra dessa – och inom mig själv att ”det är inte ens lönt att jag försöker, för jag klarar det ändå inte” – istället för att jag tillåter och accepterar mig själv att stå upp här – och se, inse och förstå att jag faktiskt kan klara av att förändra mig själv – men att jag måste ta beslutet att verkligen göra detta

Självåtaganden

Jag åtar mig själv att när jag märker att jag vill ta ett beslut för att hedra energi, och upplevelse – att i det ögonblicket stoppa och ändra mig själv – och förbli här som min kropp och ta ett beslut som är bäst för mig, och min kropp

Jag åtar mig själv att inte beakta energi och upplevelse när jag tar ett beslut, utan istället fråga mig själ vad som är bra för mig, vad som fungerar för mig, vad som är effektivt – och således tvinga mig själv att ta ett beslut som är fysiskt och praktiskt i sin utgångspunkt

Jag åtar mig själv att när jag upplever att jag vill ta ett beslut för att känna mig positivt laddad, och upphetsad – att genast stoppa mig själv, ta ett djupt andetag och föra mig själv tillbaka hit – och i detta åtar jag mig själv att ta ett beslut som är praktiskt och fysiskt – där jag beaktar vad som är fysiskt, och praktiskt bäst för mig själv och inte det som känns bäst

Jag åtar mig själv att när jag märker att jag ser och definierar mig själv såsom mina tankar – att genast stoppa mig själv, att ta ett andetag och föra mig själv tillbaka hit – och i detta åtar jag mig själv att se, inse och förstå att jag är min mänskliga fysiska kropp – och att mina tankar inte är fysiskt riktiga, utan endast så riktiga som jag gör dem till

Jag åtar mig själv att när jag ser att jag vill ge upp – och att jag inte vill ändra på mig själv för att jag tycker det är jobbigt och ansträngande – att genast i det ögonblicket stoppa mig själv, att ta ett andetag och föra mig själv tillbaka hit – och detta åtar jag mig själv att ändra på mig själv, och att trycka mig själv igenom motvilja, motstånd, och obekvämlighet och göra det som krävs för att få detta gjort

Jag åtar mig själv att när jag märker att jag göra någonting som inte är praktiskt effektivt, endast för att jag känner att jag vill göra en sådan sak – att genast stoppa mig själv, och ta ett andetag och föra mig själv tillbaka hit – och i detta åtar jag mig själv att göra sådana saker som fungerar, och som är praktiskt fysiska och inte bara existerar såsom en upplevelse inom mig själv

Jag åtar mig själv att när jag märker att jag litar på någonting som jag gör – bara för att det känns bra – att genast stoppa mig själv, ta ett andetag och ta mig själv tillbaka hit – och i detta åtar jag mig själv att ifrågasätta vad det är jag gör, och vad konsekvenserna är av vad jag gör – och således inte bara följa efter allt som känns positivt och bra

Jag åtar mig själv att disciplinera mig själv till att vara disciplinerad och konsekvent i det att jag alltid tar min beslut utifrån att beakta vad som är här – vad som är sunt förnuft – vad som är effektivt, och vad som är praktiskt möjligt; och således – när jag märker att jag vill ta ett beslut utifrån energi – i och som begäret av att känna mig själv positivt laddad – då stoppar jag mig själv genast, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och i detta beaktar jag vad som fysiskt är här och tar ett beslut utifrån detta

Jag åtar mig själv att inte se, och leva såsom att mitt enda syfte är att uppleva energier – utan istället se, inse och förstå att det finns mer än energiupplevelser – och att det finns en hel verklighet som väntar på mig här om jag bara tillåter mig själv att släppa taget om mina illusioner och verkligen se vad som är här; och således – när jag märker att jag använder, och lever mig själv såsom ett redskap vars enda syfte är att ackumulera och generera energi – då stoppar jag mig själv – jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit, och jag åtar mig själv att leva fysiskt och praktiskt här i och som andetaget

Jag åtar mig själv att se, inse och förstå att jag kan förändra mig själv – och att jag kan göra en skillnad för mig själv – och att allt som krävs är att jag verkligen gör det, och att jag verkligen lever mitt beslut att ändra mig själv och stå upp inom och som mig själv för att göra det som måste göras; och således – när jag märker att jag vill ge upp, och att jag tänker att ”det inte ens är lönt att jag försöker för jag klarar det ändå inte” – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit, och jag åtar mig själv att oavsett hur det kommer gå – att göra det som måste göras här i detta ögonblick för att driva mig själv igenom min upplevelse och verkligen förändra mig själv

