Dag 147: Motarbetad

Självskriverier

Idag ska jag skriva om en upplevelse som jag gått igenom på sistone – och denna upplevelse har kommit upp i situationer när jag ställts inför att samarbeta med andra, och att komma till en slags gemensam lösning med andra.

Jag har i dessa situationer upplevt att jag blivit motarbetad, och bekämpad – och att alla mina ”bra förslag” bara blir nobbade, utan någon giltig och bra anledning. Och sedan har jag tänkt ut en mängd anledningar inom mig själv till varför dessa andra tydligen ”nobbar” mig, när det rent faktiskt är så att vad jag upplever inom mig själv såsom att känna mig ”nobbad” inte har någonting att göra med de människor som jag delar mitt ögonblick med. Utan vad jag upplever inom mig själv är jag själv, och hur jag blivit beroende av att ha rätt, och få min vilja igenom – och känna mig själv försvagad, och underlägsen när jag lyckas få min vilja igenom.

Så – nedan ska jag göra självförlåtelsen, sedan självkorrigerande åtaganden, som jag sedan tillsist ska leva i mitt liv – praktiskt – och därigenom korrigera, och ändra på denna punkt.

Självförlåtelse

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vilja ha rätt, och vilja få min vilja igenom – och bli arg, frustrerad, och irriterad när jag inte får min vilja igenom – och känna mig själv motarbetad

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att känna mig motarbetat av människor – eller egentligen känna mig själv personligen attackerad av människor när de inte håller med mig, och att inom mig själv ursäkta min upplevelse inom mig själv genom att tänka att jag är motarbetad; och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse och förstå att jag inte på något sätt vet varför andra inte håller med mig, och att det inte ens är relevant för vad jag upplever inom och som mig själv – eftersom min upplevelse av att ta det personligt när någon inte håller med mig är min egen skapelse och ingen annans

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att sätta värde på mina idéer som jag delar med mig – och tänka att jag är en ”idéspruta” – att jag är spontan, och bekväm av mig själv och att jag är en rolig, och trevlig person att vara i närheten; och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tänka att andra borde vara mer tillmötesgående mot mig, och säga till mig att mina idéer är bra, och att jag verkligen gör någonting bra för gruppen som delar med mig av och som dessa idéer

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att definiera mig själv som positiv, som konstnärlig, uttrycksfull, rolig, och speciell – och jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inom och som mig själv definiera mig själv som lite galen, och som annorlunda vad andra människor är; och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att leva mig själv som normal, och låta mig själv vara vanlig – och alltså varken försöka vara någonting mer, eller mindre än mig själv här

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tänka om mig själv såsom att jag är uttrycksfull, och speciell – och jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att när jag är med människor, att inom mig själv tävla med andra om vem som är mest uttrycksfull – om vem som är mest bekväm med sig själv, om vem som känner sig mest populär och omtyckt – och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att släppa alla idéer inom och som mig själv – att ta det lugnt – att andas och föra mig själv tillbaka hit

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte släppa alla idéer om mig själv

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att skapa dessa idéer och fantasifoster inom mig själv såsom förklaringar till varför människor tydligen ”motarbetar mig” – och tänka att det gör de för att de är avundsjuka på mig, eftersom jag är mycket bättre än vad de är; och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse och förstå att jag har faktiskt ingen aning varför människor är som de är mot mig, och jag vet inte ens om de motarbetar mig – eftersom det är bara någonting jag känner och inte rent faktiskt ser

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att definiera och se mig själv såsom en människa som är mer givmild än andra, som är mer bekväm än andra – och jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att jämföra mig själv med andra och tänka att jag är ”mer än andra” – eftersom tydligen har jag gått en sådan lång väg i min process att jag nu har förmågan att göra sådant som inte andra gör, och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att slappna av – att sluta tävla – att sluta försöka vara speciell, och utöver det vanliga och istället bara vara helt vanlig här

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att när denna upplevelsen kommer upp inom mig själv av att ta det personligt när någon inte håller med mig, att tänka att det måste vara det faktum att andra inte håller med mig som gör att jag upplever mig själv som jag gör; och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse och förstå att det jag upplever existerar inom mig, och är inte något som kommer utifrån; och således är det jag som skapar min upplevelse av att känna mig motarbetad

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att skapa en idé av och som mig själv såsom att vara unik, och speciell – och att skapa denna idé av mig själv genom att jämföra mig själv med andra, och tänka att andra har inte ett sådant liv som jag har – utan måste ha ett mycket mer intetsägande, och tomt liv än mig; och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vilja, och önska att jag ska ett populärt, och hektiskt liv – och vilja bli sedd av andra såsom att ha något slags speciellt beteende – eller närvaro

Självåtaganden

När jag märker att jag blir arg, och frustrerad för att jag inte får min vilja igenom när jag samarbetar, eller är med andra; då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit; och jag ser, inser och förstår att detta problem kan endast existera då jag separerar mig själv ifrån HÄR – och tror att mitt värde av mig själv ligger i hur många jag kan övertyga att jag har rätt; således åtar jag mig själv att inte försöka skapa en upplevelse, och en idé av och som mig själv genom att presentera mig själv som unik, och speciell inför andra – och jag åtar mig själv att istället förbli här med och som min kropp – och att acceptera, och uttrycka mig själv här

När jag märker att jag känner mig motarbetad, påhoppad, och personligen attackerad av människor – när de inte håller med mig; då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit; och jag ser, inser och förstår att jag kan endast ta någonting personligt när jag definierat mig själv i förhållande till just den punkten; således åtar mig själv att när jag talar och uttrycker mig själv med andra, att släppa alla begär inom och som mig själv om att vara någon, eller någonting, och istället helt enkelt vara mig själv HÄR – en och jämlik

När jag märker att ser, och definierar mig själv som en idéspruta, och som någon som är speciell, och mer uttrycksful, och rolig än ”vanliga” människor – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit; och jag ser, inser och förstår att denna idén jag skapat av mig själv inte har någonting att göra med verkligheten – eftersom det i verkligheten inte finns några idéer om vem jag är – eftersom JAG ÄR HÄR – således åtar jag mig själv att uttrycka och röra mig själv HÄR utan att ha någon idé om mig själv – utan att tänka, eller tro någonting om mig själv

När jag märker att jag tänker om mig själv att jag är positiv, konstnärlig, rolig, och speciell – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit; och jag ser, inser och förstår att dessa idéer jag har av och som mig själv är inte ”JAG” – utan är endast en idé i form av en tanke som cirkulerar i mitt huvud; således åtar jag mig själv att sluta skapa, och medverka i och som några idéer om vem jag är – och istället leva, och uttrycka mig själv HÄR i och som andetaget

När jag märker att jag tänker om mig själv att ”jag är uttrycksfull, och speciell” – då stopar jag mig själv, jag tar ett andetag, och för mig själv tillbaka hit; och jag ser, inser och förstår att denna idén av mig själv att jag är ”uttrycksfull och speciell” – just bara är en idé och någonting som jag baserar på en upplevelse av och som mig själv; och således åtar mig själv att sluta se, uppleva, och definiera mig själv utifrån upplevelse – utifrån tankar – och utifrån idéer – utan istället uttrycka, och röra mig själv HÄR – i och som mitt andetag

När jag märker att jag tänker någonting om mig själv – t.ex. ”jag är smart”, eller ”jag är rolig, och uttrycksfull” – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit; och jag ser, inser och förstår att jag inte kan lita på någonting av det som kommer upp inom mig som tankar – jag kan inte basera någonting av min verklighetsförståelse på vad som kommer upp inom mig som tankar, eftersom jag vet inte var dessa tankar kommer ifrån – och inte heller om de stämmer eller inte; således åtar jag mig själv att istället för att basera min livssyn utifrån vad jag tänker – istället göra min livssyn till att leva – och att uttrycka mig själv

Jag åtar mig själv att sluta tro att min upplevelse av mig själv är kontrollerad, och styrd av andra människor – och att andra människor på något sätt skapar upplevelsen av mig såsom att vara motarbetad, och såsom att känna mig personligt attackerad – och i detta åtar jag mig själv att sluta definiera mig själv utifrån vad andra säger, och sluta skapa dessa inre teorier och idéer om varför andra säger vad de säger, och varför jag upplever mig själv som jag gör – och istället leva och uttrycka mig själv HÄR i och som enkelheten av och som detta ögonblick och detta andetag

