Dag 197: “jag är mest lyckad”-karaktären (Del 3)

Idag kommer jag fortsätta på ”jag är mest lyckad”-karaktären – och jag kommer att applicera självförlåtelse, och självkorrigerande åtaganden på dimensionerna 3) Fantasi och 4) Tanke.

3) Fantasi

Självförlåtelse
1. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterad mig själv att medverka i och som en fantasi – såsom en inre film – där jag ser mig själv vara på toppen av ett berg och nedanför mig står människor som hurrar åt mig – och erkänner mig som den absolut främsta människan på jorden – eftersom jag kunde ta mig själv upp för det där berget – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att definiera mig själv utifrån en idé om att jag måste bevisa att jag klara av saker och ting, och göra saker som inte andra kan göra – för att jag ska kunna acceptera mig själv

2. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att medverka i och som en fantasi av att jag står på en scen framför en stor mängd människor – och jag spelar gitarr, eller pratar om något som anses vara viktigt – och jag har allas uppmärksamhet riktad mot mig – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att se, och definiera mig själv såsom att vara värdelös, och underlägsen om jag inte lyckas nå upp och ställa mig själv på denna scenen och bli ansedd av andra såsom att vara absolut bäst – och mest erkänd – och mest omtyckt

3. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att medverka i och röra mig själv utifrån fantasier i mitt huvud där jag inbillar mig själv att jag är viktig och förmer än vad andra är – och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att sluta fantisera och istället jorda mig själv här med och som min mänskliga fysiska kropp – och således sluta försöka vara någonting mer än mig själv och se, inse och förstå att jag behöver inte vara någonting mer än mig själv här

4. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att definiera mig själv i förhållanden till fantasier som dyker upp i mitt huvud där jag inbillar mig själv att jag är bättre, intelligentare, och starkare än andra människor – och att jag på något sätt kan mer, och är mer än andra människor – och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att leva ödmjukhet – ta ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och se, inse, och förstå att jag är inte mer – eller bättre än andra – utan jag är här och i precis samma situation som resten av jordens befolkning

5. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte leva utan fantasier, och att inte sluta att inbilla mig själv och skapa historier om mig själv inuti mitt huvud – och istället leva här i och som varje andetag – tillfullo och utan att skapa en negativ, eller positiv självbild – utan helt enkelt bara tillåta och acceptera mig själv – att vara och leva med mig själv här

Självåtaganden
1. När jag märker att jag medverkar i och som en fantasi i mitt huvud där jag inbillar mig själv att jag står på toppen av ett berg, och att jag är förmer än andra – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att – jag inte är en fantasi, och att det som händer i en fantasi inte är verklighet – utan bara tjänar till att ta mig bort från verkligheten och från vad som är här; således åtar jag mig själv att andas – och föra mig själv tillbaka hit – och leva i varje andetag genom att stå med mina fötter här på och som denna riktiga jorden – och utan att skapa fantasier om mig själv

2. När jag märker att jag medverkar i och som, och skapar en fantasi inom mig själv av att jag står på en scen framför en stor mängd människor – och dessa människor ser upp till mig och tycker jag är viktig – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att det finns ingen scen – och jag är inte mer viktig, eller bättre än vad någon annan är – utan jag är helt enkelt en människa av kött och blod som kräver syre för att överleva – och mat – och vatten – och alltså ingenting mer eller mindre än någon annan; således åtar jag mig själv att leva ödmjukhet här – och stå med mina fötter på jorden och inte låta mig själv glida bort i och som fantasier

3. När jag märker att jag medverkar i och som fantasier i mitt huvud där jag inbillar mig att jag är i någon slags viktig position – och att jag har makt, och kontroll över andra människor för att jag befinner mig i denna viktiga positionen – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att – nej – jag är inte viktigare, förmer, eller bättre än någon annan även om en sådan fantasi dyker upp i mitt huvud – således finns det ingen mening – och inget syfte att ge sådana fantasier någon uppmärksamhet, eller något värde; således åtar jag mig själv att leva här – med och som min mänskliga fysiska kropp – och ge mig själv värde och uppmärksamhet här – såsom min mänskliga fysiska kropp

4. När jag märker att jag inbillar mig själv att jag är mer intelligent, modigare, starkare, och bättre än andra människor i mitt huvud – och att jag göra detta genom att lyfta fram vissa saker i mitt liv där jag kände det som om att jag var framgångsrik och duktig – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår – att personlig framgång inte är riktig framgång – eftersom endast framgång som är en framgång för alla – är riktig framgång – således är jag inte lyckad – om jag inte skapar någonting av mig själv och mitt liv som gör att alla blir lyckade; således åtar jag mig själv att sluta se, och definiera mig själv såsom ”en” människa – och istället se att jag hör ihop med hela världen – och att jag inte kan avskilja mig själv och tänka att ”jag kan vinna” utan att världen som helhet då förlorar

5. När jag märker att jag skapar historier, och har en slags berättarröst i mitt huvud där jag pratar om mina framgångar, och om det som jag tycker att jag gjort bra i mitt liv – och under min dag – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att – denna inre rösten som talar om för mig vad jag tydligen gjort bra – det är en riktig och fysisk röst – och det är framförallt inte min egen röst – utan endast ett förprogrammerat program vars enda syfte är att jag ska prata mig själv in i ego – istället för att jag fokuserar och koncentrerar mig själv på att leva och uttrycka mig själv här – således åtar jag mig själv att ge min fokus – och min koncentration till att leva – uttrycka – och röra mig själv här med och som min mänskliga fysiska kropp

4) Tanke

Självförlåtelse
1. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att medverka i och som tanke av att jag håller i en pokal, och får en medalj hängd över min axel – och ser en publik heja på mig – och jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att när denna tanken kommer upp inom mig – att genast ändra mig själv, och bli som en blodtörstig jägare vars en mål i livet är att uppnå herravälde – och placera sig självt i en situation av att vara bäst – och av att vinna mot andra

2. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tänka, och tro att jag inte längre kommer finnas kvar – och att jag kommer förlora all min ”mojo” om jag inte ser till att skydda min position i världen – och ser till att visa andra människor runtomkring mig att jag banne mig inte är en förlorare utan att jag istället är en vinnare, och någon som inte kommer vara sämst – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte leva – och uttrycka mig själv här – ovillkorligt med och som min mänskliga fysiska kropp – och sluta försöka vara någonting mer än mig själv

3. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vara rädd för att ge upp denna tanken – och rädd för att sluta följa efter och leva utifrån denna tanken – i rädslan, och ångesten – att om jag lever, och rör mig själv här som mitt andetag och inte längre utifrån vinnartanken – att jag då inte kommer leva ett roligt och givande liv, utan att allt kommer bli trist – och alldagligt – och utan något värde; och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att ta ett andetag – och föra mig själv tillbaka hit – och se, inse och förstå att jag behöver inte vara någonting mer än mig själv här som min kropp – och att det är faktiskt sinnet i form av tankar som begränsar mig – och fulländning kan bara ske när jag släpper taget om min idé av och som mig själv

4. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att låta vinnartanken aktivera mig – och när denna tanke kommer upp inom mig – skapa en upplevelse av adrenalin och kamplust – där jag känner att jag måste bevisa mig själv, och hävda mig själv – och visa att jag är den där människan som är bäst – och vars handlingar inte kan motsägas

5. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte låta mig själv slappna av och vara tillfreds med mig själv – och låta mig själv leva och uttrycka mig själv i denna världen utan att jaga efter någonting mer – och således acceptera mig själv och ge uppmärksamhet till andra saker i denna världen som faktiskt är mycket viktigare än att skapa en känsla inom och som mig själv av att jag är en vinnare

Självåtaganden
1. När jag märker att jag medverkar i och som, och följer efter en tanke inom mig själv – såsom en stillbild av mig själv där jag håller i en pokal – och får en medalj hängd över min axel – och jag ser en publik heja på mig – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att hela konceptet om att tävla är begränsande – eftersom i jakten på att vinna mister jag nöjet med att vara här med mig själv och uttrycka mig själv – således åtar jag mig själv att ge mig själv nöjet tillbaka att leva och uttrycka mig själv i och som ögonblicket här – en och jämlik med och som min mänskliga fysiska kropp

2. när jag märker att jag tänker, och tror att jag inte längre kommer finnas kvar – och att jag kommer förlora all min ”mojo” om jag inte ser till att skydda min position i denna världen – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att – det finns ingen position för mig att skydda – för denna positionen existerar enbart i mitt huvud, och är endast en illusion som jag skapat genom att tänka för himla mycket; således åtar jag mig själv att sluta att tanka – och istället fokusera mig själv på att andas – och interagera effektivt här – med och som min mänskliga fysiska kropp

3. När jag märker att jag är rädd inför att ge upp denna vinnartanken – och denna idén inom mig själv av att jag måste vinna för att mitt liv ska ha mening – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att – min upplevelse av mig själv såsom att vinna är inte ens riktig till att börja med – så det är ganska märkligt att vara rädd för att förlora någonting som inte är riktigt – således åtar jag mig själv att sluta vara rädd för att förlora min vinnartanke – och jag åtar mig själv att istället leva – och vara här med och som min mänskliga fysiska kropp

4. När jag märker att vinnartanken aktiverar mig – och att jag upplever en känsla av adrenalin och kamplust – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att när jag befinner mig i denna typ av upplevelse så lever jag inte – för jag andas inte – och jag är inte medveten om mig själv eller min omgivning – utan allt som jag tänker på är hur jag känner mig; således åtar jag mig själv att börja leva – genom att inte röra mig själv – och existera i och som upplevelser såsom adrenalin och kamplust – utan istället vara här med och som min kropp – i enhet och jämlikhet

5. När jag märker att jag inte låter mig själv slappna av och vara tillfreds med mig själv – och sluta jaga efter någonting mer; då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att det finns ingenting mer att få i denna världen – i formen av en seger eller upplevelse eftersom dessa inte är riktiga till att börja med – det enda som förtjänar att jagas är skapandet av ett nytt pengasystem som är bäst för alla – och som ger till alla vad som är bäst; således åtar jag mig själv att sluta jaga personlig seger – och börja jaga seger för alla i formen av ett jämlikt pengasystem

