Dag 214: Kroppen min (Del 1)

Idag ska jag påbörja en serie där jag ska skriva om min kropp, och mer specifikt om hur jag upplever att min kropp ser ut. Jag ska skriva om vad jag tycker är positivt med min kropp, och vad jag tycker är negativt med min kropp – och sedan kommer jag ta allting till självförlåtelse, och självkorrektion.

Tanken är att jag ska skriva om en kroppsdel per vecka – för att på vis grundligt, och genomgående ta bort alla de reaktioner, och upplevelser jag har gentemot min kropp. Idag kommer jag sätta upp strukturen för hur jag ska gå den processen – och detta kommer jag göra genom att lista alla mina kroppsdelar som jag vet att jag har reaktioner mot – och specificera vilka slags emotioner, och vad slags sinnesskvaller som pågår inom mig i förhållande till dessa kropps delar. Därefter kommer jag i senare bloggar att gå närmare in på detaljerna i varje kroppsdel.

Det som följer nedan är alltså en inventering av de primära punkter jag kommer arbeta med i senare bloggar – för att sedan ta bort och korrigera i mitt liv så att jag inte längre har några upplevelser, och idéer gentemot mitt utseend

Hår

1)      Fruktan att förlora mitt hår för jag kommer se ”gammal ut då”

2)      Jag tycker om mitt blonda hår gentemot mina mörka ögonbryn, eftersom vissa har sagt att jag ser vacker ut p.g.a. av detta

3)      Jag tycker om att mitt hår är lätt, och luftigt, eftersom det är ovanligt – och jag gillar speciellt när någon säger att jag har ”bäbishår”

4)      Jag tycker om att mitt hår är rakt

Ansikte

5)      Jag tycker om mitt ansikte för jag har hört att människor tycker att det är vackert

6)      Jag gillar att mitt ansikte ser symmetriskt ut – att jag har ett ”fyrkantigt” ansikte

7)      Jag gillar mina läppar – jag tycker de ser stora, och inbjudande ut

8)      Jag tycker också om min näsa – eftersom den ser symmetrisk ut i förhållande till resten av mitt ansikte

9)      Jag gillar inte att jag har små finnar på näsan, och kinderna – små pormaskar – jag tycker inte det ser snyggt ut

10)    Jag gillar inte att jag har mörka fläckar under ögonen, och att mitt skinn är lite mer hängigt under ögonen – jag vill helst se fräsch och ung ut

11)    Jag tycker mina kinder är lita för puffiga – lite för runda och stora – de skulle sett bättre om de varit smalare

12)    Jag gillar mina käkben, och kindben – jag tycker de ger en fin profil till mitt ansikte

13)    Jag gillar att mina öron inte är för stora – de sticker inte ut

Överkropp

Framsida

14)    Jag gillar inte att jag ibland ser ut att ha gamnacke

15)    Jag gillar inte att mina bröstmuskler inte är tillräckligt definierade – jag skulle önska att de var större

16)    Jag gillar inte att min överkropp ibland ser kvinnlig ut – d.v.s. att den nästa har formen av ett S

17)    Jag gillar inte att jag ser spinkig ut – jag vill gärna se mer muskulös ut

18)    Jag tycker inte om att mina armar inte har väldefinierade muskler – jag tycker ibland att mina armar ser alldeles för små ut

19)    Jag gillar inte att jag har svarta leverfläckar på min kropp

20)    Jag tycker om min mage, och ibland tycker jag mig se magrutor – och det gillar jag

21)    Jag tycker om när jag kan se att mina ljumskar är väl definierade

22)    Jag gillar inte hur jag är lite päronformad, och att den största ansamlingen fett verkar hamna på mina höfter istället för att distribueras jämt över hela min kropp

23)    Jag tycker ibland att min mage buktar lite för mycket utåt – det gillar jag inte – jag vill ha en platt mage – för tydligen är det snyggast

24)    Jag gillar inte att hår växer på mina bröst – det tycker jag ser gubbigt, och äckligt ut

25)    Jag gillar mina underarmar, eftersom jag ibland kan se blodådrar som ligger precis intill skinnet – och det tycker jag ser snyggt ut

26)    Jag gillar också mina händer – eftersom jag tycker de ser starka, och kraftfulla ut – som riktiga ”arbetarhänder”

Baksida

27)    Jag tycker inte min rygg ser tillräckligt muskulös ut

28)    Jag tycker inte att min rygg ser till tillräckligt V-formad ut – jag skulle vilja se ut som ett V bakifrån och ha väl definierade muskler

Underkropp

Framsida

29)    Jag tycker mina ben ser snygga ut – de ser ut att ha mycket muskler

30)    Jag gillar inte att mina fötter pekar utåt – istället för att vara naturligt riktade rakt framåt

31)    Jag gillar inte att jag har plattfot – jag skulle önska att jag hade en naturligt hålfot

32)    Jag tycker att mina ben är en aning kobenta – och det gillar jag inte – jag vill att mina ben ska vara raka

33)    Jag tycker också att mina ben är lite för stora ibland – och att detta gör att jag ser klumpig ut istället för smidig, och snabb

34)    Ibland tycker jag att jag har lite för lite hår på mina ben – och att detta gör att jag inte ser tillräckligt manlig ut

Baksida

35)    Jag tycker att jag har snygga – och fyllig skinkor

36)    Men jag tycker ibland att mina skinkor ser för slappa ut

37)    Jag gillar mina vader – eftersom jag tycker de ser starka, och kraftiga ut

I nästa blogg kommer jag att börja gå den första kroppsdelen.

Enhanced by Zemanta
2 thoughts on “Dag 214: Kroppen min (Del 1)

  1. Pingback: Dag 215: Kroppen Min – Hårbortfall (Del 2) | Viktor Persson

Comments are closed.