Dag 224: Kroppen Min – Mörka Fläckar (Del 11)

Idag fortsätter jag bloggserien om min kropp – och idag kommer jag arbeta med punkt 10) på den lista som jag inledde denna bloggserie med – och det är punkten om att jag inte gillar att jag har mörka fläckar under ögonen, och att mitt skinn är lite mer hängigt under ögonen – jag vill helst se fräsch och ung ut

Så – i denna blogg kommer jag applicera självförlåtelse, och stadga självåtaganden – för därefter i mitt dagliga liv korrigera och ta bort denna upplevelse av mig själv.

Självförlåtelse

1. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att när jag tittar på mig själv i en spegel, att genast närmare, och mer intrikat observera skinnet under mina ögon – och i detta leta, och söka efter någon skrupel som inte har upp till standard – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att reagera, och uppleva mig själv misslyckad, och som om någonting är fel när huden under mina ögon är mörk, och litet hängig

2. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tänka, och tycka att jag vill se ”ung, och fräsch ut” – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att separera mig själv från min mänskliga fysiska kropp, och söka efter, och försöka bli någonting annat än mig själv – försöka uppnå en annan bild av mig själv i tron att om jag uppnår en annan bild av mig själv så blir jag mer värd, och jag kan acceptera mig själv – och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att ovillkorligt, och fullkomligt acceptera mig själv utan att jag för den sakens skull ska se ut på något speciellt sätt

3. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att begränsa mig själv genom att när jag tittar på mig själv i en spegel – att endast lägga märke till, och fästa vikt vid vissa delar, och vissa sektioner av och som min mänskliga fysiska kropp – istället för att se, inse och förstå – att det finns så mycket mer till min mänskliga fysiska kropp än att det är mörkt undra mina ögon – och att hela min mänskliga fysiska kropp förtjänar att bli inspekterad, och omhändertagen – utan något fördömande, eller någon upplevelse

4. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tänka, och tro att om jag inte har något mörkt under mina ögon så betyder detta att jag är mer ”levande” – och jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att när jag ser att det inte finns något mörkt under mina ögon, att då gå in i en fantasi, och en upplevelse, vari jag fantiserar om hur omtyckt, älskad, och uppmärksammad jag kommer att bli i min omvärld – och hur lätt min dag kommer att bli – eftersom jag ser så himla bra ut – och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att starta, och gå min dag – utan någon slags polaritet – utan något fördömande, eller något slags upplevelse gentemot min kropp, eller mitt ansikte

5. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att när jag står framför spegeln, och jag märker att jag har mörka fläckar under mina ögon, att då börja tänka att ”å nej! Jag måste få bort dessa fläckar! Tusan också att dessa fläckar är där!” – Och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att inte ta mitt utseende personligt – och att definiera mig själv utifrån mitt utseende – att inte skapa en idé om mig själv utifrån hur jag ser ut – utan istället bara observera mig själv i spegeln – och göra detta för att se att mitt utseende är effektivt, och att min kropp är närd och omhändertagen på bästa sätt

Självåtaganden

1. När jag märker att jag börjar att intrikat, och väldigt nära, och under en lång tid observera skinnet under mina ögon – och hur det ser litet mörkt ut där – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag, och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att jag i detta tillfälle håller på att fördöma mig själv, och se ner på mig själv – och jämföra mitt utseende gentemot andra människors utseende – således åtar jag mig själv att sluta jämföra mig själv med andra – sluta fördöma mig själv – och istället använda ögonblicket till att observera hela min mänskliga fysiska kropp – såsom en praktisk punkt av att se efter, och ta hand om min kropp

2. När jag märker att jag tänker, och tycker att jag vill se ”ung, och fräsch ut” – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att – jag i detta ögonblick medverkar i och som ett fördömande gentemot min kropp – och hur jag i detta separerar mig själv ifrån min kropp – istället för att vara här med och som min kropp – istället ser mig själv såsom en domare utanför min kropp som bedömer min kropps värde utifrån hur väl den liknar vissa sorters bilder i mitt huvud; således åtar jag mig själv att andas – och vara här – med – i – och som min kropp – och känna min kropps fysiska struktur och design – och inte ge någon uppmärksamhet till bilder

3. När jag märker att då jag tittar på mig själv i en spegel, och jag endast lägger märke till, och fokuserar på vissa kroppsdelar – och då t.ex. mörka fläckar under mina ögon – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår – att jag gör detta för att jag inte låter mig själv släppa taget om idén av att en kropp kan vara ful, och snygg – och att jag måste sträva efter att se s.k. snygg ut – således åtar jag mig själv att istället för att sträva efter en illusorisk idé om vad det innebär att vara snygg – att istället observera, och betrakta helheten av min kropp – och samtidigt andas – och fysiskt vara här med och som min kropp

4. När jag märker att jag tänker att om jag inte har några mörka fläckar under mina ögon – då är jag mer levande – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser, och förstår – att om det är mörkt under mina ögon – då betyder inte detta att jag är mindre levande – eller mer levande – det innebär bara att det finns mörka fläckar under mina ögon; således åtar jag mig själv att sluta fästa ett abstrakt och emotionellt värde vid fysiska punkter i mitt liv – utan istället se saker för vad de är

5. När jag märker, att då jag står framför en spegel, och jag ser att jag har mörka fläckar under mina ögon, och jag börjar tänka att ”Åh nej! Jag måste få bort dessa fläckar! Tusan också att dessa fläckar är där!” – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser, och förstår – att dessa mörka fläckar under mina ögon är inget att frukta, eller att försöka undvika – det är inget dåligt, och inget farligt – utan endast en fysisk punkt här – vars existens inte definierar vem jag är inom och som mig själv; således åtar jag mig själv att se mig själv i spegeln – och observera mig själv utan reaktioner – och när en reaktion dyker upp – att inte definiera mig själv i enlighet med denna – utan istället andas igenom den och släppa reaktionen

Enhanced by Zemanta
