Dag 231: Kroppen Min – En Man Bör Vara Muskulös (Del 18)

Idag fortsätter jag bloggserien om min kropp – och idag kommer jag arbeta med punkt 17) på den lista som jag inledde denna bloggserie med – och det är punkten om att jag inte gillar att jag ser spinkig ut – jag vill gärna se mer muskulös ut

Så – i denna blogg kommer jag applicera självförlåtelse, och stadga självåtaganden – för därefter i mitt dagliga liv korrigera och ta bort denna upplevelse av mig själv.

Självförlåtelse

1. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att skapa, och medverka i och som idéer om hur jag borde se ut – och då tänka att jag ”borde inte vara spinkig” – i tron att en manlig kropp bör vara muskulös, och välbyggd – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att bli hjärntvättad, och förblindad av definitioner som detta konsumentsamhälle sprider om hur den manliga kroppen bör se ut – istället för att jag tillåter och accepterar mig själv att istället lära känna min kropp, förstå min kropp, och skapa ett förhållande med min kropp – där jag inte fördömer min kropp – utan istället stöttar min kropp, och uppskattar min kropp – och ser att det är min kropp som gör det möjligt för mig att leva i och som denna världen – att uttrycka mig själv – och att vara en del av denna fysiska verklighet – och att jag utan min kropp inte hade kunnat göra någonting

2. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att se min kropp endast som en bild – och tänka att denna bilden som jag ser måste se ut på ett visst sätt för att jag ska kunna acceptera denna bilden – och tycka att den bilden är en ”tillräckligt bra bild” – och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse och förstå hur begränsande det är att tro att min kropp endast är en bild – för det är ju självklart att min kropp är mer än en bild – min kropp är här i varje ögonblick – såsom en fysisk och substantiell verklighet – som är konstant oavsett vad slags bild som kommer upp i mitt sinne – och således förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att amalgamera mig själv med min fysiska kropp – att ta bort alla bilder – och istället bli fysisk och praktisk i enhet och jämlikhet med och som min mänskliga fysiska kropp

3. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte se, inse och förstå att en man behöver inte vara muskulös – det är en idé som jag snappat upp och sedan tänkt måste stämma överens med verkligheten eftersom alla andra också verkar ha en liknande – och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att ifrågasätta idéerna som flyger omkring i denna världen – och ifrågasätta de principer, och all den information som tydligen visar vad verkligheten är – och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att utveckla sunt förnuft – och lära mig själv att se vad som är falskt, vad som är irrationellt – vad som är en idé – och vad som är verklighet

4. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tänka, och tro att en kropp som har mer muskler – är bättre än en kropp som har mindre muskler – och däri förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att när jag ser en man som är muskulös – att då känna, och uppleva denna personen såsom att vara mer värd – och mer positiv – än om jag träffar en människa som inte har en muskulös kropp – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att värdesätta, och agera utifrån bilder – istället för att agera utifrån sunt förnuft – vad som är praktiskt – och vad jag ser är bäst för alla

5. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tänka, och tro – att bara för att jag känner och upplever att en muskulös kropp är ”snyggare” och mer ”attraktiv” än vad en icke-muskulös kropp är – att tro att det måste vara på det viset att en muskulös kropp är bättre än en icke-muskulös kropp – istället för att se, inse och förstå att jag inte kan lita på de känslor och upplevelser som kommer upp inom mig – och jag kan definitivt inte basera min bild av verkligheten – min förståelse av verkligheten på dessa känslor – eftersom de är i grund och botten irrationella och har ingen anknytning till verkligheten

Självåtaganden

1. När jag märker att jag medverkar, och definierar mig själv utifrån en idé om att det är fult att vara spinkig, och att jag borde vara muskulös – för tydligen är detta ”snyggare” – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att – det finns ingen som helst grund för denna idé – om jag tittar på det är det endast en känslomässig tolkning av verkligheten – och egentligen är den helt irrationell – det hade lika gärna kunnat vara så att jag känt att det varit vackrare, och bättre om jag hade varit spinkig – således åtar jag mig själv att sluta följa efter, och definiera mig själv utifrån irrationella idéer i mitt huvud – och istället – i varje ögonblick – träna mig själv på att förbli HÄR med och som min mänskliga fysiska kropp

2. När jag märker att jag definierar mig själv utifrån en bild – och definierar ordet självacceptans utifrån en bild – och tänker att jag måste acceptera min kropp – såsom bilden av min kropp – för att jag ska kunna acceptera mig själv – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att det finns mer till mig – mer till livet – mer till att existera än bilder – och att min kropp är fysisk – en faktisk och substantiell materiell punkt – och inte är begränsad av en bild – och således åtar jag mig själv att amalgamera mig själv med och som min mänskliga fysiska kropp – och att träna mig själv på att vara fysisk – vara praktiskt – och förbli här med och som mitt andetag – och att förstå att det är DETTA som är verkligheten – inte det som pågår i mitt sinne såsom tankar, känslor och upplevelser

3. När jag märker att jag tänker, och känner – och upplever att ”man behöver vara muskulös” – och att jag håller kvar vid denna idé för att ”alla andra tänker samma sak” – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser, och förstår att – denna idé är irrationell och den är inte skapad av mig – den är någonting som jag snappat upp och sedan definierat mig själv utifrån – men det är ingen riktig – faktiskt – och verklig punkt; således åtar jag mig själv att sluta jämföra mig själv med vad alla andra gör, eller inte gör – och istället träna mig själv på att förbli här – med och som min mänskliga fysiska kropp – och träna mig själv på att inte agera utifrån – eller ta beslut utifrån vad jag känner

4. När jag märker att jag känner, upplever, eller tänker – att en kropp som har mer muskler, är bättre, mer åtråvärd, mer älskvärd, mer speciell, och mer attraktiv än en kropp som inte har muskler – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att – det finns ingen som helst grund för detta antagande – jag menar – vad baserar jag detta på? Jo – en känsla som kommer upp inom mig som jag inte har någon aning varför, eller hur den existerar – eller var den kommer ifrån – således åtar jag mig själv att ifrågasätta, och utmana allt som kommer upp inom mig – och inte ta någonting för givet – utan istället se till att jag har skapat – och dirigerat allt inom mig – och vet precis vad som kommer upp inom mig och varför – eftersom jag har dirigerat punkt i fråga

5. När jag märker att jag automatiskt, och utan att ifrågasätta, litar på, och följer efter en upplevelse inom mig själv – om att en muskulös kropp är bättre än en spinkig kropp – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att – om jag helt ger bort makten att bestämma vad som pågår inom mig – och utifrån vilka grunder och principer jag lever – till känslor som kommer upp inom mig – jag menar – då kan ju vad som helst hända – jag kan besluta mig för att gå ut naken bara för att jag känner för det – och i det inte se de fysiska och praktiska konsekvenser detta kan medföra för mig i mitt liv – och därmed står det klart att det inte är bäst för mig att inte ha kontroll – och vara auktoriteten inom mig själv; således åtar jag mig själv att sluta följa efter, och lita på vad som pågår inom mig själv – utan jag åtar mig själv att istället bli strikt, och disciplinerad – och träna mig själv på att vara auktoriteten inom mig själv – i fråga om vad jag ska tillåta, och acceptera att existera inom och som mig själv

 

Enhanced by Zemanta
