Dag 246: Kroppen Min – Plattfot (Del 33)

Jag fortsätter med min serie bloggar om hur jag definierar, och ser på min kropp – och idag kommer jag skriva om, och arbeta med punkten om hur jag inte gillar att jag har plattfot – jag skulle önska att jag hade en naturligt hålfot.

feetIdag när jag gick förbi en spegel på mitt jobb märkte jag hur jag redan innan jag såg mig själv i spegeln började planera på vad jag skulle titta på, och inom mig själv lokalisera vilka slags problempunkter mitt utseende hade. Och jag märkte att en av dessa punkter var att jag var oroad över att min plattfot gjorde så att mina fötter såg icke-atletiska ut, och att jag till min hållning såg klumpig ut. Därför inspekterade jag noga mina fötter, och hur min plattfot syntes genom mina skor.

Detta visar mig att jag vill gärna se atletisk ut – kanske inte så konstigt eftersom just den ”atletiska” kroppsbyggnaden har idealiserats i samhället under hela min uppväxt, och har även varit idealiserad inom min familj. Vad som har värderats högt i min familj är en arbetsam man, med en stark, välbyggd, och muskulös kropp – och detta är vad jag under mitt liv försökt sträva efter, och dömt mig själv för att jag inte varit. Genom dessa bloggar ska detta fördömandet tas bort, och utrotas från mitt liv.

Självförlåtelse

1. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att skapa ett fördömande gentemot mina fötter, där jag tänker, och tycker att mina fötter borde ha en ”normal” hålfot – och inte var plattfötter – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att känna mig självmedveten p.g.a. min plattfot, och vara obekväm inför att röra mig bland andra människor i rädslan för att mitt utseende, och mina fötter ska bli fördömande av människor såsom att vara fula – inte tillräckligt atletiska, och smidiga

2. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att vilja ha en atletisk, muskulös, välbyggd kropp, och att mina fötter ska få mig att se smidig, och stark ut – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att hjärntvätta mig själv till att tro att jag måste ha en sådan kropp som kommer upp i min fantasi, istället för att se, inse, och förstå att idén, och fantasin om denna kroppen har skapats, och ackumulerats genom att jag observerat min omgivning, och tagit det min omgivning tyckt, och sagt såsom att vara en sanning, och en ovillkorlig lag – istället för att se, inse, och förstå att det endast har varit åsikter som jag inte behöver definiera mig själv utifrån

3. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att skapa konflikt inom mig själv, där jag existerar i en slags ständig kamp att försöka ändra min kropp till att se ut såsom jag tror att en kropp borde se ut – och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att ifrågasätta denna idén inom mig själv såsom ”hur en kropp borde se ut” – och se, inse, och förstå att det finns ingen mall, och en bästa kropp – det finns ingen regel om hur en kropp borde se ut – utan detta är endast idéer som existerar inom mig, som inte har någonting med denna fysiska verklighet att göra, som inte har någonting med att leva att göra, och som således inte har något värde i mitt liv, och i min dagliga självapplikation

Självåtaganden

1. När jag märker att jag fördömer mina fötter såsom att inte se ut som de ska se ut, eftersom de är plattfot, och egentligen tydligen borde vara hålfot – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag, och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser, och förstår att mina fötter borde inte se ut på något sätt alls – mina fötter är fötter, och om de fungerar såsom fötter ska fungera är det bra – och ingenting mer behövs alltså göras; således åtar jag mig själv att sluta vara utseendefixerad, och istället fokusera på kroppens praktiska funktionalitet – och uppskatta denna praktiska funktionalitet och se att det är den som är viktig – inte utseendet

2. När jag märker att jag åtrår, och begär att ha en atletisk, muskulös, välbyggd kropp, och att mina fötter ska få mig att se smidig, och stark ut – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser, och förstår att endast sinnet bryr sig, och har en åsikt om utseende – endast sinnet sexualiserar kroppens utseende, och uttryck, och skapar förhållanden gentemot kropp baserat på energier – alltså genom att tycka att någonting är ”snyggt”, eller ”fult” – således åtar jag mig själv att ANDAS – och stoppa detta energiförhållande – och istället vara med min kropp här – och inte ha, och medverka i ett begär att ha en annan typ av kropp

3. När jag märker att jag är i konflikt inom mig själv, och att jag vill ändra min kropp att se ut som någon annans kropp, då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag, och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att när jag accepterar min kropp då slutar kampen, och istället blir det enhetlighet inom mig själv – eftersom jag är här med min kropp – och min kropp är tillräcklig, och fullgör sitt syfte; således åtar jag mig själv att acceptera min kropp, och sluta mobba mig själv inom mig själv – och i detta istället ägna min tid åt mer värdefulla saker – såsom att skapa en ny verklighet som är bäst för alla – ett jämlikt pengasystem

Enhanced by Zemanta

Leave a Reply

