Dag 252: Kroppen – Fasta Vader (Del 39)

Detta blir sista bloggen i min serie bloggar om hur jag definierar, och ser på min kropp – och idag kommer jag skriva om, och arbeta med punkten om hur Jag gillar mina vader – eftersom jag tycker de ser starka, och kraftiga ut

Kom ihåg att syftet med dessa skriverier är att släppa taget om, och förändra min inre natur av att se på min kropp med fördömande, och utseendefixerade ögon – vare sig upplevelsen, eller fördömandet är positivt, eller negativt. Således förändrar jag mig själv här genom mina skriverier att se på min kropp på ett nytt, konstruktivt, och gynnande sätt som inte föranleder missnöje, jämförelser, eller andra typer av psykologiska problem.

Självförlåtelse

calves-calf-exercise-muscle-picture1. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att definiera, och starka, muskulösa, och fasta vader såsom ”bra” vader – vader som är bättre än vader som inte är starka, muskulösa, och fasta – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att medverka i och som en upplevelse gentemot mina vader – där jag endast låter mig själv se en bild av mina vader, och tänka på mina vader i mitt huvud – istället för att vara HÄR med mina vader i enhet och jämlikhet, och inte låta mig själv skapa någon slags upplevelse i förhållande till min kropp.

2. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att när jag tar på mina vader, att ha en tanke inom mig själv som säger att ”mina vader är fasta, och muskulösa” – och i detta förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att koppla en positiv upplevelse, och känsla gentemot denna punkten av att tycka att jag har fasta, och starka vader.

3. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte acceptera min kropp ovillkorligt, och utan att ha tankar i mitt huvud om att min kropp måste se ut på ett speciellt sätt för att jag ska kunna acceptera den. Och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att låta mig själv fullkomligt, och utan att hålla tillbaka ge mig själv hän till min kropp, och vara med, och tillsammans med min kropp – utan att känna det som att min kropp måste se ut på ett speciellt sätt innan jag kan acceptera mig själv, och min kropp.

4. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte låta mig själv vara bekväm med min kropp, och när jag ser mig själv i en spegel – att inte ha någon reaktion, eller tanke gentemot min kropp – utan att bara se min kropp som den är – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tro att min kropp är någonting mer än mer kropp – alltså att min kropp är snygg, eller ful – eller bra, eller dålig – istället för att se, inse, och förstå att denna typen av känslor om min kropp inte har någonting med min kropp att göra – utan endast är inre mentala spöken som jag skapat för att jag inte tillåtit mig själv att vara intim och etablera ett djupt, och nära förhållande med min kropp

5. Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tänka, och tro – att jag måste se ung ut, och jag måste ha en speciell kroppstyp – såsom en muskulös, och stark kroppstyp – för att jag ska kunna acceptera mig själv, och känna mig själv trygg inom mig själv – och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att begränsa mig själv såsom trygghet genom att tro att jag måste se ut på ett speciellt sätt – och tro att om jag inte ser ut på speciellt sätt då kan jag heller inte vara trygg – och jag kan inte uppleva mig själv säker, och lugn inom mig själv.

Självåtaganden

1. När jag märker att jag definierar, och ser på mig själv utifrån hur mina vader ser ut, och känns när jag tar på dem – och att jag skapar min stabilitet, och trygghet inom mig själv i förhållande till mitt utseende – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka – och jag ser, inser, och förstår att det är begränsande, och att missbruka mig själv – att inte låta mig själv vara bekväm med mig själv oavsett hur jag ser ut; således åtar jag mig själv att sluta fundera på, och tänka på hur mina vader ser ut – eller hur jag ser ut i helhet – och istället fokusera på att slappna av och vara bekväm, och trygg med mig själv här

2. När jag märker att jag reagerar positivt på att jag upplever, och ser det som om att mina vader är fasta, och starka – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att vader, är vader – och alla typer av upplevelser jag har i förhållande till min kropp är inte riktiga utan i grund och botten illusioner – och endast en synvilla; således åtar jag mig själv att sluta leva i en synvilla – genom att leva med, och som mitt andetag här – och se att endast min fysiska, och praktiska upplevelse av mig själv här kan jag lita på – och är sanning

3. När jag märker att jag inte accepterar min kropp ovillkorligt – utan att jag skapar villkor inom mig själv om hur min kropp ska, eller inte ska se ut – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att – endast jag kan ta beslutet att acceptera min kropp ovillkorligt, och att min kropp kommer aldrig kunna se ut som de drömmar, och idéer jag har i mitt huvud om vad det innebär att ha en perfekt kropp; således åtar jag mig själv att ta beslutet i varje ögonblick – att acceptera min kropp ovillkorligt – och låta mig själv njuta av min kropp istället för att fördöma min kropp

4. När jag märker att jag börjar fördöma mig själv då jag tittar mig i en spegel, och börjar hitta misstag med min kropps utseende, eller saker som jag tycker är positiva och bra med min kropps utseende – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att det jag känner, och upplever i förhållande till min kropp är min egen skapelse, min egen kreation – och inte någonting som jag måste dras med, och låta mig vara begränsad av; således åtar jag mig själv att se mig själv i spegeln – utan någon reaktion – genom att stoppa, och inte medverka i de reaktioner som dyker upp inom mig – i insikten om att dessa reaktioner – inte är jag – utan automatiserade tankemönster

5. När jag märker att jag tänker, och känner att jag bör se ung ut, och ha en viss typ av muskulös, och stark kropp – då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit – och jag ser, inser och förstår att – min kropp behöver inte se ut på något sätt alls – den enda anledningen till att jag tror att den måste se ut på ett speciellt sätt – är därför att jag inte tillåtit mig själv att verkligen förstå, och se vad min kropp är – nämligen en levande organism vars existens inte är beroende av dess utseende; således åtar jag mig själv att erkänna min kropp såsom en organism bortom vad en bild kommunicerar – och istället vara här med min kropp i och som enhet och jämlikhet

Enhanced by Zemanta

Leave a Reply

