Dag 263: Jag Vittnar – Här Är Mitt Vittnesmål

Jag är Viktor Persson från Uppsala, Sverige, och jag föddes i Stockholm, Sverige år 1987. Jag avslutade mina gymnasiestudier år 2006, och jag började mina universitetsstudier år 2011 – och min studieinriktning är juridik. Jag anslöt mig till Destenis forskningslag genom Stiftelsen för ett Jämlikt Liv i slutet av år 2008, och det var även då jag började mina undersökningar om hur sinnet fungerar, och vad det innebär att leva.

Jag började gå min process, och jag har besökt bondgården i Sydafrika som är Destenis ursprung, och utigenom min process har jag fört en loggbok om min förståelse om processen, och dess praktiska innebörd.

Längden på mitt första besök till bondgården i Sydafrika var 6 månader, och det andra var 1 månad. Genom att besöka bondgården och människorna som bor där, har jag lärt mig att livet inte behöver vara en kamp utan att det kan vara underhållande, och tillfredställande. Det finns alltid nya utmaningar att ta sig an, och nya punkter av självexpansion att utforska; livet stagnerar aldrig såtillvida man inte värdesätter rädsla mer än självexpansion. Jag har vidare lärt mig värdet av disciplin, konsistens, principiellt leverne, och levande ideal – och jag har förstått att förändring bara kan bli en levande verklighet genom praktisk tillämpning i denna fysiska verklighet – inte genom att tänka på det.

I min process av att föra en loggbok, och undersöka Destenis Material har jag blivit mer: emotionellt stabil, bestämd, självsäker, beslutsam, stark, självständig. Och jag har beslutat mig för, och påbörjat att studera juridik – vilket är någonting som jag inte hade gjort om jag inte varit involverad i Destenis forskningslag. Min medverkan i Desteni har aldrig varit motiverad av pengar – utan min motivation har istället hämtats från att vilja lära mig destenimaterialet p.g.a. av dess sanning, tyngd, och oöverträffade värde; Desteni är alltså inte ett pyramidspel!

Genom att tillämpa, och använda mig av Destenis verktyg de senaste 5 åren har jag:

Transcenderat apati; Nu bryr jag mig om vilken riktning mitt liv har, min framtid, och mitt välmående, och välmåendet hos dem tillsammans med vilka jag delar min värld.

Transcenderat social-ångest; Nu tycker jag om att prata, och umgås med människor i mitt liv, och att lära känna nya människor – jag ser nu på expansionen av mitt sociala nätverk som någonting spännande, och givande – istället för någonting som jag fruktar.

Lärt mig hur världen fungerar; Jag är mer ödmjuk, och jag har förstått att jag vet väldigt lite om hur världen fungerar, och p.g.a. detta har börjat undersöka världen för att på så vis få en förståelse om hur världen fungerar; jag har därför lärt mig JÄTTE MYCKET – och detta är därför att jag nu bryr mig om själv, och min effektivitet i denna världen, och det genomslag jag dagligen har på andra människor i min omvärld.

Transcenderat begäret efter att få vara känd; Jag söker inte längre efter kändisskap, och mitt liv kretsar inte längre runt att ”bli någonting” med min musik – istället har jag gett mig själv ett nytt syfte; att bli det bästa jag kan bli i detta livet – och att göra denna världen/jorden till den bästa den kan bli.

Utvecklat självdisciplin; Jag är nu mycket disciplinerad – och jag kan effektivt strukturera min dag – och prioritera mina dagliga ansvar, och uppgifter – vilket tillåter mig att vara mycket produktiv, effektiv, och en funktionell människa – och på grund av detta kan jag arbeta med flera projekt samtidigt utan att detta kompromissar min närvaro, eller stabilitet.

Utvecklat självsäkerhet; Jag är nu bekväm med mig själv då jag är ensam – jag söker inte längre efter vänskap; istället utvecklar jag kontakter, och förhållanden med andra människor utan en hemlig agenda att få känna mig själv accepterad – jag är nu förmögen att ta beslut, och genomföra dessa utan att behöva erkännande, eller stöd från någon annan att jag gör ”rätt sak” – och jag har lärt mig att tänka kritiskt, och beakta fysiska prioriteter – därför är jag kapabel att ta effektiva beslut, och lita på mina beslut.

Lärt mig engelska; Jag är nu mycket effektiv i användandet av det engelska språket – både i tal, och skrift – allt på grund av att jag konsekvent fört en loggbok över mina undersökningar av Destenimaterialet.

Utvecklat effektiva kommunikationsfärdigheter; Jag är nu förmögen att uttrycka mig själv med mer klarhet, och självtillit – och framföra punkter med stor lätthet – jag har t.ex. flera gånger fått återkoppling av mina lärare att min kommunikation är klar, koncis, och att människor förstår mig när jag pratar – och jag ser detta som ett klart tecken på att mina kommunikationsfärdigheter blivit mycket mer effektiva.

Utvecklat själviakttagelse- och självkorrektionsfärdigheter; När någonting händer i min värld som jag har en reaktion gentemot – är jag inte längre ett hjälplöst offer i förhållande till mina reaktioner – jag är kapabel att omedelbart hantera, gå igenom, och korrigera reaktionen – och mitt leverne – genom att använda verktygen självskriverier, självförlåtelse, självåtaganden, och levandet av självkorrektionen – därmed litar jag nu på mig själv att jag kommer kunna gå igenom detta liv effektivt utan att falla; eftersom jag vet att jag har verktygen för att göra mitt liv effektivt, och jag är en expert i användandet av dem.

Utvecklat mina läsfärdigheter; Jag är nu en effektiv läsare – detta eftersom jag de senaste 5 åren spenderat otaliga timmar att läsa Destenimaterialet – och även utvecklat mitt ordförråd, och mina skrivfärdigheter genom att föra en loggbok – därför är jag nu förmögen att läsa de flesta sorters litteratur snabbt, och med effektiv förståelse – vilket tillåter mig att vara mycket effektiv i världssystemet.

Utvecklat förhållande- och relationsfärdigheter; Innan Desteni var jag inte effektiv i kommunikations- och intimitetsutveckling i nära relationer – sedan jag började mina undersökningar inom Desteni har jag börjat utveckla denna punkt – och för närvarande är jag i ett förhållande där jag har lyckats etablera effektiv kommunikation, och även att uttrycka mig själv mer intimt – detta har tillåtit mig att uppleva ett funktionellt, och tillfredsställande förhållande med en annan.

Lärt mig att förlåta; före Desteni anklagade jag vuxenvärlden för mitt misslyckande som människa – framförallt mina föräldrar; sedan Desteni har jag förlåtit mina föräldrar, och etablerat ett tillfredsställande, och funktionellt förhållande med dem som är emotionellt stabilt, och förmånligt för båda parter.

Utvecklat ett förhållande med min mänskliga fysiska kropp; Nu bryr jag mig om vilket mat jag äter – och jag bryr mig om hur min kropp mår, och jag har en förmåga att förstå när det är någonting jag äter som skapar obalans i min fysiska kropp – och genom detta kan jag korrigera punkten; alltså har jag utvecklat effektiv fysisk kommunikation med min kropp som har tillåtit mig att leva ett mer hälsosamt, vaket, och tillfredsställande liv.

Således – detta är mitt vittnesmål – detta är vad jag har upplevt, gått igenom, och förstått under mina 5 år med Desteni; Och detta bevisar att Desteni inte är svindleri, eller ett trick – Detta är inte hörsägen utan min egen upplevelse – därför är detta beviset jag visar får någon som är intresserad av att veta vad Desteni är, och vilka effekterna av att medverka i Desteni är – här är svaret – Jag är svaret.

Enhanced by Zemanta
Leave a Reply

