Dag 309: Vad Är “Mitt” Liv?

5-my-life11Varför låter jag mig själv bli stressad och nervös inför min framtid, och i detta fall, primärt den tentamen som jag om några dagar kommer att skriva. Det handlar inte bara om det faktum att jag blir nervös och stressad, utan det handlar om vad jag vill ha och önskar av mitt liv, för om jag inte hade önskat något, om jag hade varit tillfreds med mig själv här, lugn, bekväm med mig själv, och inte strävat efter någonting mer för mig själv som jag tror jag måste uppnå för att kunna slappna av, då hade inte denna stress funnits inom mig.

Faktum är att stress och nervositet är en form av rädsla, och rädsla kan inte existera ensam, utan måste ha någonting som när den, det måste finnas någonting jag är rädd att förlora – och i detta fallet rör det sig i grund och botten om pengar och en idé om framtiden som jag skapat i mitt sinne, om hur jag hoppas att saker och ting ska utveckla sig om jag skriver riktigt bra på min tentamen.

Det finns dock viktigare saker än att skapa drömmar och fantasier i mitt huvud om hur jag skulle vilja att min framtid utvecklar sig, och sedan oroa mig för att dessa drömmar inte kommer realiseras, det som glöms bort när jag går in i mitt sinne det är LIVET, det är min kropp, det som varje dag existerar runtomkring mig och ovillkorligt ger mig en möjlighet att existera och uppleva mig själv på denna jorden – den maten jag äter, det syret jag andas, alla olika slags djur, insekter och bakterier som konstant är del av min omvärld, dessa försvinner och existerar överhuvudtaget inte i min medvetenhet när hela min existens blir fokuserad på endast en sak – att jag måste nå mitt ”mål” – jag måste nå mina ”drömmar” jag måste nå mina fantasier.

Men, jag har ett val, jag kan släppa taget om denna personlighet, jag behöver inte existera i denna formen av självplågeri, men det kräver att jag släpper taget om min rädsla och om mina begär och istället låter mig själv leva, existera och leva här – att gå i denna världen men inte vara av denna världen. Endast jag kan ta detta beslutet för mig själv, att inte längre låta mig själv vara berörd av vilken position jag hamnar i, vilket yrke jag har, hur mycket pengar jag tjänar, vilken slags lägenhet jag bor i, vilken slags bil jag kör med – endast jag kan ta beslutet att släppa mig själv fri.

Frågan är varför jag inte gjort detta, och vad jag kan se är att det handlar om hur jag definierat mig själv, att jag skapat en ytterst begränsat och endimensionell idé om att mitt värde definieras utifrån hur väl jag lyckas prestera i denna världen, och hur pass mycket erkännande jag kan få, vilken position jag kan bemästra, vilket yrke jag kan stå som framträdande inom – det är en självintresse, och när jag existerar inom detta självintresset är jag faktiskt inte levande, utan istället en levande död – för jag lever inte HÄR – jag står inte HÄR i enhet och jämlikhet med denna fysiska verkligheten, utan min fokus ligger istället på vad jag känner, upplever, tänker – det är inte liv – det är en begränsad idé av vad liv är, men det är inte att leva på riktigt.

Lösningen är att jag slutar polarisera mitt liv till att vara detta lopp om att nå till mina drömmar, och begär, och att jag istället driver mig själv till att tillfullo vara här med min kropp, och sluta ta beslut i rädsla, utan istället ta beslut som gynnar mig själv som liv, som min kropp, som denna existens i sin helhet. Jag måste låta mig själv släppa taget om det jag definierat som liv och förstå att liv inte är något som existerar i mitt sinne, utan det är någonting som är här i varje ögonblick.

Självförlåtelse

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att hålla kvar vid en dröm om att vinna, om att bli den bästa, och att göra mitt liv, till någonting som i jämförelse med andras liv, är bättre, är förmer, är överlägset, och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse, och förstå att i denna strävan, i detta sökandet och i detta drivet att försöka bli mer, så missar jag mig själv, jag missar mitt andetag, jag missar vad som är här, och jag missar att faktiskt leva – således förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att släppa taget om min dröm om att få ha ett speciellt, överlägset yrke, att släppa taget om mina dröm att lyckas i mina studier, och att förstå att alla dessa drömmar är begränsade, de är inte liv utan endast en bild som existerar i mitt huvud

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att definiera och värdera mig själv utifrån mina drömmar, och i detta förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att hålla kvar vid en känsla, och upplevelse, att någonting mer finns där ute för mig, att det finns någonting i framtiden som väntar på mig, som jag måste nå, som jag måste vinna, och endast när jag lyckats uppnå den där saken, den där idén, då kan jag vara nöjd med mig själv, och således förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse, och förstå att liv är HÄR i varje ögonblick, att det inte finns någon idé som är liv, utan en idé är endast en bild i mitt huvud, och liv existerar här, min kropp är liv, mitt andetag är liv – det är denna fysiska verklighet – och således förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att ovillkorligt ge släpp på mina inre fantasier om vad jag hoppas uppnå i framtiden

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att tänka, och tro att mitt liv, att jag, definieras, och utgörs utifrån hur pass lyckosam jag är ansedd att vara i detta system, och i detta förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse, och förstå att detta system endast är en praktiskt punkt, en fysisk punkt, och att detta system inte behöver definiera vem jag är, således förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att definiera mig själv utifrån detta system, och söka efter att få vara någon, efter att få bli någon, efter att få bli erkänd som någon i detta system, istället för att förstå att det finns ingenting att bli, ingenting att uppnå, ingenting att realisera som inte redan är här som mig själv

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att stabilisera mig själv i och som min kropp, och sluta söka efter att få vara någonting mer, och således förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att de drömmar och idéer jag skapat om min framtid endast begränsar mig, och att jag genom att inte leva praktiskt, genom att inte se att drömmar ska egentligen vara praktiska planer och inte ha en emotionell inverkan på mig, skapar mig själv till att leva i en konstant skräck för att inte uppnå vad jag hoppas på att uppnå; således förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte fullständigt och ovillkorligt ge släpp på mitt hopp om att bli någonting förmer och utöver det vanliga i denna världen, och istället för att söka efter någonting mer, förstå att jag är här, och att jag inte behöver leta efter mig själv därute, jag kan ge mig själv tillbaka till mig själv HÄR – och att detta är ett beslut som jag måste ta

Jag förlåter mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte ta beslutet att ge mig själv tillbaka till mig själv, och ovillkorligt släppa taget om mina hopp, att sluta definiera mig själv utifrån mina drömmar och istället omvandla mina drömmar till praktiska planer, som jag går för att det är praktiskt, som jag går för att det är funktionellt, och inte för att uppnå någon slags illusorisk och bisarr idé om vad som tydligen är ett lyckosamt liv

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse och förstå att det finns inte något sådant som ett lyckosamt liv i denna världen, för faktum är att mer än hälften av jordens befolkning svälter, hur kan det då finnas någon form av lycka? Således förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att ta mig själv tillbaka till min kropp, stabilisera mig själv här i och som mitt andetag, och förstå att lösningen till den stress och ångest jag upplever är att ge släpp på mitt hopp, ge släpp på förtröstan, ge släpp på längtan, ge släpp på hoppet om att uppnå och förstå att jag är HÄR – och att så fort jag låter någonting som existerar i separation från mig själv definiera och värdesätta mig, då blir jag en slav till detta något eller någonting

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att ovillkorligt låta mig själv ge släpp på hoppet om ett framgångsrikt liv, och förstå att framgång kan endast existera om liv respekteras på ett praktiskt plan, genom praktiska åtgärder, genom praktiska lösningar, och att ett liv som innehåller mycket pengar inte är framgång, det är endast en slags idé om framgång baserad på hur vi människor har låtit oss själva definiera pengar, vår egen lycka, vår egen illusoriska framgång såsom att vara förmer än allt annat

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse och förstå att riktig framgång är att implementera ett ekonomiskt system som låter alla ha mat för dagen, som låter alla ha tillgång till ett hem, som låter alla ha tillgång till en toalett, som låter alla ha tillgång till ett liv av dignitet – och således förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse och förstå till vilken grad jag har begränsat ordet framgång till att endast handla om mig, till att endast handla om vad jag vill och om de små, meningslösa, och självfixerade drömmar som flyter omkring i mitt huvud; således förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att rikta in mitt liv och mitt leverne till att vara i tjänst till liv och att skapa framgång för alla – som är substantiell, som är faktiskt, som är påvisbar och som inte bara ger mig en känsla av att jag är framgångsrik, utan jag kan bevisligen se att ordet framgång är i sin levande applikation här

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att se, inse, och förstå att mitt liv kan aldrig ordnas upp, mitt liv kan aldrig bli substantiellt, mitt liv kan aldrig bli framgångsrikt, om jag inte lever för och ser till att allas liv blir framgångsrika, att alla som lever på denna jorden är omhändertagna – det är riktig framgång, att sluta bry mig om endast mitt liv, om endast mina problem, om endast min värld, och att se den större helheten som är här och mitt ansvar i förhållande till denna

Jag förlåter mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att ge upp mitt personliga liv och ta beslutet att leva för helheten, att leva för allas bästa, att leva för att skapa ett liv som gynnar alla och där ingen är förbisedd; således förlåter jag mig själv att jag tillåtit och accepterat mig själv att inte se, inse, och förstå att stress och nervositet endast kan existera så länge mitt liv existerar, så länge mina drömmar existerar, så länge mitt hopp existerar, och så länge fokus i mitt liv ligger på vad jag vill och inte på vad alla vill; således förlåter jag mig själv att jag inte tillåtit och accepterat mig själv att fokusera på vad ALLA vill – att se till ALLAS bästa – att se till ALLAS välmående – och sluta vara besatt och fixerad vid den lilla dimension av denna värld som jag kallar ”mitt liv”

Självåtagande

När jag märker att jag går in i stress, nervositet och ångest, för jag är rädd att inte nå framgång, då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit, och jag påminner mig själv om vad som är riktig framgång, om vad som är av faktiskt värde i denna världen, om vad som jag faktiskt bör vara stressad och oroad över, vilket är det förhållande som denna världen och dess inneboende befinner sig, vilket är hur vi i denna världen inte låter oss själva lära från misstag – det är vad som är av vikt, det är vad som är mitt fokus – och inte huruvida jag får det högsta eller näst högsta, eller sämsta betyget i en tentamen, det är irrelevant sett från helheten; således åtar jag mig själv att sluta se mitt liv från ett så begränsat perspektiv, och istället se mitt liv som en del av helheten – där mitt syfte är att skapa framgång för alla, där mitt motto och livsmål är att skapa framgång för alla och inte bara att överleva och forcera mig själv fram i detta liv till någon slags falsk framgångskänsla

När jag märker att jag går in i stress, nervositet, och ångest inför att inte kunna nå framgång i detta livet, och inte kunna påvisa mig själv som bäst, då stoppar jag mig själv, jag tar ett andetag och för mig själv tillbaka hit, och jag ser, inser och förstår att min nuvarande definition av framgång är begränsad, att riktig framgång är att se till allas bästa och inte vara nöjd, inte låta mig själv vila, inte låta mig själv ge upp förrän allas bästa är faktiskt manifesterat som en realitet och verklighet HÄR – då är framgång här; och således åtar jag mig själv att ändra mitt perspektiv på vad som är ett framgångsrikt liv, och att förstå att ett framgångsrikt liv är när jag gett mitt allt för att skapa en verklighet – en situation på denna jorden som hedrar liv, som respekterar liv – och där liv ges näring, stöttas och låts växa upp till sin fulla potential

Enhanced by Zemanta
Leave a Reply

